عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار با معاون اقتصادی رئیس جمهور:

برقراری فضای امن و آرام برای تولید کشور در صدر اولویت های صنعت بیمه قرار دارد

عصر اعتبار- صنعت بیمه با وجود شرایط دشوار اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه برای تمامی ریسک های خرد و کلان، پوشش های مناسب بیمه ای طراحی کرده است.

برقراری فضای امن و آرام برای تولید کشور در صدر اولویت های صنعت بیمه قرار دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور در دیدار با معاون اقتصادی رئیس جمهور با اعلام این مطلب، افزود: ظرفیت های صنعت بیمه با رشد تولید و ورود شرکت های دانش بنیان به عرصه فعالیت های اقتصادی، افزایش یافته و نقش آفرینی صنعت بیمه در سطح منطقه، روز به روز بیشتر خواهد شد.

    رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح آخرین فعالیت ها و دستاوردهای نهاد ناظر بیمه و سایر ارکان این صنعت، اظهار داشت: بیمه گران کشور در چارچوب قانون و اسناد بالادستی نظام و سیاست های کلان اقتصادی دولت سیزدهم حرکت می کنند و ضمن توجه به سودآوری منابع در اختیار اولویت‌های دولت محترم را نیز مد نظر دارند.

    رئیس شورای عالی بیمه، عملکرد صندوق بیمه حوادث طبیعی، ایفای مسئولیت های اجتماعی بیمه گران در سوانح مختلف و همچنین کارنامه صندوق تامین خسارت های بدنی را از مصادیق بارز همراهی صنعت بیمه با بدنه اجرایی نظام، عنوان کرد.

    وی غالب شدن ادبیات نوآورانه در حکمرانی بیمه ای را یک ضرورت آشکار توصیف کرد و با تشریح آثار مثبت آیین سه شنبه های نوآوری در بیمه مرکزی، تصریح کرد: صنعت بیمه از مرز تسهیل گری در ارائه محصولات و ساده سازی خدمات بیمه ای عبور کرده و با مشارکت گسترده شرکت های دانش بنیان و فن آوران جوان در مسیر هوشمندسازی بیمه قرار گرفته است.

    وی با قدردانی از سیاست های اقتصادی دولت در زمینه کاهش تصدی گری از چابک سازی نهاد ناظر صنعت بیمه خبر داد و افزود: در بخش بیمه های اتکایی به الگوی مناسب صنایع دیگر مبدل تبدیل شده ایم و با راه اندازی پروژه عظیم بیمه های تکافل و همچنین انتشار اوراق بهادار بیمه ای در بازار سرمایه، عصر جدیدی را در تاریخ تحول بیمه رقم خواهیم زد.

    مجید بهزادپور با تاکید کرد که حفظ و ارتقای سطح توانگری شرکت های بیمه به گسترش چتر امنیت و آرامش در جامعه منتهی خواهد شد.رئیس شورای عالی بیمه از صنعت بیمه به عنوان موتور پیشران تولید کم ریسک در کشور یاد کرد و افزود: رضایتمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی از وضعیت شاخص های بیمه ای مسئولیت اهالی این صنعت را چند برابر کرده و در سال جاری تمامی توان خود را برای نقش آفرینی در دو عرصه رشد تولید و مهار تورم، بسیج کرده ایم.

    بر اساس این گزارش، دکتر محسن رضایی در این دیدار با ابراز خرسندی از عملکرد صنعت بیمه از آغاز دولت سیزدهم تا حال بر لزوم ادامه روند کنونی تاکید کرد و اظهار داشت: زنجیره های ارزش آفرین اقتصاد بدون بهره گیری از ظرفیت های صنعت بیمه، کامل نخواهند شد.

    دکتر رضایی به اهمیت دو بخش آموزش و آینده پژوهی در صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه از اهرم های مهم اقتصادی است و ضمن تاکید بر تقویت زیرساخت های الکترونیکی آن، تصریح کرد: اگر بسته محصولات بیمه ای با سهولت و به قیمت مناسب به دست مخاطبان برسد دستیابی به افق های پیش بینی شده ضریب نفوذ بیمه در قانون برنامه توسعه، امکان پذیر خواهد بود.

    معاون رئیس جمهور در پایان از تلاش های صنعت بیمه در مسیر ارتقای ضریب آرامش، سطح رفاه عمومی و امنیت اقتصادی جامعه تقدیر کرد و از آمادگی ارکان دولت برای حمایت از خادمان صنعت بیمه خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی