عصر بازار

بیانیه هیأت داوران نهمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور

عصر اعتبار- آیین اختتامیه نهمین جشنواره روابط عمومی های صنعت بیمه با حضور رییس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل و تنی چند از مدیران عامل شرکت های بیمه و مقامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و روابط عمومی های برتر و شایسته تقدیر با نظر هیات داوران انتخاب شدند.

بیانیه هیأت داوران نهمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، اساتید علم ارتباطات و روابط عمومی که مسئولیت داوری این جشنواره را بر عهده داشتند در پایان طی بیانیه ای با برشمردن شاخص های داوری از روند قضاوت خود خبر دادند.
    متن کامل بیانیه یاد شده به این شرح است:
    جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور، امسال نهمین دوره برگزاری خود را تجربه می کند، جشنواره ای که با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای ایجاد فضای رقابتی سالم شکل گرفته تا فعالان عرصه روابط عمومی در حوزه بیمه بتوانند آثار ، عملکردها و فعالیتهایشان را به معرض قضاوت و داوری درآورده و  در عین حال، از پیشرفتها و تلاشهای صورت گرفته آگاه و از تجارب ارزشمند فعالان این عرصه بهره گیرند. 
    در جشنواره امسال  شرکت ها و موسسات بیمه ای آثار خود را برای رقابت در 9 بخش  انتشارات، ارتباط با رسانه ها، امور تبلیغاتی، نمایشگاهی و سمعی – بصری، روابط عمومی الکترونیک، مطالعات (پژوهشهای) اجتماعی، ارتباطات (درون سازمانی)، مدیریت و برنامه ریزی، رضایت مشتری و خلاقیت و نوآوری به دبیرخانه نهمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور ارسال کردند که پس از داوری آثار در دو مرحله، برترین ها در بخشهای مختلف مشخص و اعلام شدند. لازم به یادآوری است که این انتخاب ها هرگز به معنای نفی تلاش دیگر فعالان این عرصه نیست و به باور هیأت داوران،  هر تلاشی در حوزه روابط عمومی حتی در کوچکترین ابعاد سازمانی، حرکتی بزرگ و ارزشمند است که نه تنها آثار خود را بر جامعه هدف، بلکه برجامعه و نیز برعرصه روابط عمومی گذاشته و موجبات ارتقای جایگاه روابط عمومی را فراهم می کند.
    داوران این دوره از جشنواره، ضمن آرزوی توفیق برای کلیه فعالان عرصه روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور و تبریک پیشاپیش به برگزیدگان محترم، با هدف ارتقای کمی و کیفی آثار و فعالیتها، رعایت نکاتی را لازم می داند که ضمن تأکید بر انها، به این شرح به استحضار می رساند:
    1.    نظر به اینکه فعالیت در حوزه روابط عمومی، به نگاهی جامع نگر و فعالیتی چندجانبه نیازمند است، لذا  باید این مهم، در کلیه امور مدنظر قرار گیرد. بر این اساس انتظار می رود تا تمامی فعالیتها از بحث مدیریت و برنامه ریزی، مطالعات اجتماعی، ارتباط موثر با مشتریان و تلاش برای جلب رضایت آنها، توجه به کارکنان و خانواده های آنها  و انجام فعالیتهایی به منظور ارتقای کیفیت ارتباطات درون سازمانی و نیز برون سازمانی، ارتباط با رسانه ها (آنهم نه صرفاً در تولید و انتشار خبر و بازخوردگیری و تحلیل محتوا بلکه با نگاهی وسیعتر)، انجام امور خلاقانه و نوآورانه و... در حوزه روابط عمومی مورد نظر قرار گیرد و این تمرکز، صرفاً محدود به فعالیتهای انتشاراتی و تبلیغاتی نشود، کما اینکه این مسأله آثارش را بر رقابت در برخی بخشهای خاص جشنواره نیز نشان می داد.
    2.    از دیگر نکات مهم، توجه به امر مستندسازی در حوزه روابط عمومی است که نه تنها در همه فعالیتهای این حوزه، بلکه در زمان حضور در جشنواره ها و رقابتها از جمله همین جشنواره نیز باید بتواند نمود و بروز لازم را داشته باشد. یک روابط عمومی موفق باید بداند چه محتوایی را چطور به طور مستند، در بهترین شکل ارائه و در راستای هدف، برای مخاطب هدف خود ارسال کند. تجربه نشان داده که در اثربخشی آثار، فرم و محتوا هر دو حائز اهمیت هستند.
    3.    توجه به بازه زمانی مجاز، اهداف، معیارها  و محورهای جشنواره و... همگی در بررسی آثار حائز اهمیت هستند. اطلاع از چارچوبها، قوانین و استانداردهای لازم برای حضور موفق در جشنواره قطعاً می توانند یاری گر باشد.
    4.    به روزرسانی معیارهای جشنواره و از سویی اضافه شدن فعالیتهایی همچون به کارگیری تکنولوژیهای نوین در فعالیتهای روابط عمومی از جمله هوش مصنوعی و... می تواند انگیزه لازم برای گرایش به این نوع فعالیتها را افزایش دهد و دستاوردهای رقابتی بهتری را حاصل نماید.
    5.    از نکات حائز اهمیت، توجه به مجموعه ای از فعالیتها از امر مدیریت و برنامه ریزی، تا اثربخشی و اثرسنجی هر فعالیتی در روابط عمومی ولوکوچک ولی در راستای هدف است. این مهم نیاز است در کلیه فعالیتهای روابط عمومی و ارائه گزارشهای مربوط به جشنواره مورد نظر قرار گیرد.

    با تبریک مجدد به برگزیدگان و آرزوی توفیق برای سایر عزیزان
    اعضای هیأت داوران نهمین
    جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو