عصر بازار

۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در مناطق محروم کشور از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افراد مستحق در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور از خدمات رایگان این سازمان برخوردار شدند، گفت: در مجموع ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق به صورت رایگان زیرپوشش این بیمه قرار دارند.

۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در مناطق محروم کشور از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مهدی ناصحی روز چهارشنبه در آیین گشایش اجلاس کشوری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که به میزبانی چهارمحال و بختیاری در مجتمع آفتاب چغاخور برگزار شد، اظهار داشت: حدود 80 درصد بیمه‌شدگان این سازمان یا به‌ صورت رایگان و یا پرداخت حداقلی از خدمات درمانی این سازمان برخوردار هستند.

    وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت یکی از دستگاه‌هایی است که عملکرد آن طی 2 سال اخیر جزو عملکردهای برتر دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، اجرای نظام الکترونیک سلامت بعد از 18 سال وقفه را از مهمترین عملکردهای این سازمان طی 2 سال اخیر اعلام کرد و گفت: این طرح با همه مشقات و مشکلات و کمبود امکانات آغاز شده و ریل‌گذاری برای پرونده الکترونیک به شمار می‌رود.

    ناصحی ادامه داد: گسترش بیمه همگانی به ویژه در محلات کمتر برخوردار از دیگر خدمات این سازمان به شمار می‌رود که در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر افراد مستحق را به صورت رایگان بیمه کردیم.

    وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران، راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای نخستین بار است، افزود: این طرح امسال گسترش و توسعه پیدا می‌کند و با برنامه‌ریزی دقیق این مهم را با کیفیت بیشتری اجرا می‌کنیم.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: این سازمان در شفاف‌سازی نظام الکترونیک، رتبه برتر را کسب کرده است.

    ناصحی مشارکت در اجرای پزشک‌خانواده را از مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: امسال برنامه جدی در نظام تحول سلامت در حال شکل‌گیری است که تحت عنوان پزشکی خانواده است که بخشی از آن تدوین شده و در حال بازبینی برنامه هستیم و با نهایی شدن آن در خردادماه به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

    به گزارش ایرنا، اجلاس کشوری مدیران ارشد بیمه سلامت ایران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سوم و چهارم خرداد به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

    در آیین افتتاحیه این اجلاس از پزشکان پیشکسوت، سفیران سلامت، مدافعان سلامت، شهدای مدافع سلامت، هنرمندان برتر کشوری و بانوی برتر حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی