عصر بازار

ژاپن بزرگترین طلبکار آمریکا است؛

آمریکا به کدام کشور‌ها بیشتر بدهکار است؟

عصر اعتبار- این‌ها پنج کشوری هستند که بیشترین سهم از بدهی ایالات متحده را در اختیار دارند.

آمریکا به کدام کشور‌ها بیشتر بدهکار است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بدهی دولت آمریکا حدود 31.4 تریلیون دلار است که مربوط به طلبکاران مختلف از جمله دولت‌های خارجی، بانک‌های مرکزی، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران است.

    این بدهی شامل اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و سایر ابزار‌های مالی است که به عنوان سرمایه گذاری مطمئن بسیار محبوب هستند. بسیاری از کشور‌ها اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را خریداری می‌کردند، که یکی از امن‌ترین گزینه‌های سرمایه گذاری در نظر گرفته می‌شد.

    بر اساس گزارش وب‌سایت «USA Facts» آمریکا، گزارش‌ها حاکی از آن است که بدهی آمریکا به کشور‌های خارجی تا ژانویه 2023 بالغ بر 7.4 تریلیون دلار بوده است که به این ترتیب حدود 24 درصد از کل بدهی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

    ژاپن و چین در خط مقدم کشور‌هایی قرار دارند که ایالات متحده بیش‌ترین سهم از بدهی خارجی خود را به آن‌ها بدهکار است. طی دو دهه گذشته، این دو کشور بیشترین درصد اوراق بهادار خزانه داری آمریکا را در مقایسه با سایر کشور‌ها و موسسات خارجی در اختیار داشته اند.

    به گفته این سایت، پنج کشوری که ایالات متحده بیشترین سهم از بدهی خود را به آن‌ها بدهکار است - طبق آخرین گزارشات ژانویه 2023 - به ترتیب عبارتند از:

    ژاپن (1.1 تریلیون دلار)
    چین (859 میلیارد دلار)
    بریتانیا (668 میلیارد دلار)
    بلژیک (331 میلیارد دلار)
    لوکزامبورگ (318 میلیارد دلار)


    گفتنی است که در بحبوحه هشدار‌های خزانه‌داری ایالات متحده در مورد خطرات عدم پرداخت بدهی‌های خزانه داری، جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی جمهوری خواه، به توافقی برای افزایش سقف بدهی دست یافتند و بدین ترتیب از نکول جلوگیری کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی