عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور:

رفع موانع سرمایه گذاری از اولویت های صنعت مالی کشور است

عصر اعتبار- تشکیل کمیته ثبات مالی با محوریت سه حوزه بانک، بیمه و بورس یک ضرورت است که می تواند به تحقق ماموریت های اقتصادی کمک کند.

رفع موانع سرمایه گذاری از اولویت های صنعت مالی کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت مالی در استحکام سه رکن رشد اقتصادی، پیشرفت کشور و رفاه آحاد جامعه، نقش بی بدیلی را ایفا می کند.

    رئیس کل بیمه مرکزی رعایت الزامات کارآمدی، سلامت حاکم بر بازارهای مالی و همچنین دقت در تنظیم گری را از وظایف اصلی نهادهای ناظر در حوزه اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: صنعت بیمه علاوه بر گستردگی و پوشش چشمگیر ریسک های اقتصادی از عمق قابل قبولی برخوردار است و در کنار دو ضلع بانک و بورس، مثلث توسعه اقتصادی را شکل می دهد.

    وی با تشریح برخی از آخرین آمارهای بیمه ای شدگان و پوشش های متنوع بیمه ای، ارزش پوشش ریسک یکی از رشته های بیمه ای را بالغ بر بیست هزار (همت) اعلام کرد و افزود: تعهدات پذیرفته شده توسط صنعت بیمه در حوزه صنایع،تاسیسات زیرساختی و ریسک های بزرگ بیش از پانصد میلیارد یورو است که عدد قابل توجهی به حساب می آید.

    رئیس شورای عالی بیمه از ظرفیت های صنعت بیمه به عنوان موتور محرکه اقتصاد نام برد و خاطرنشان کرد: پوشش ریسک های بیمه پذیر نهادهای پولی در دستور کار صنعت بیمه قرار دارد و آمادگی خود را برای تعامل با بانک و بورس برای طراحی بیمه نامه های جدید، اعلام می کنیم.

    مهندس مجید بهزادپور با بیان این مطلب که سرمایه گذاری و صنعت بیمه با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند، تصریح کرد: سرمایه گذاری با هدف کنترل ریسک در کنار رعایت اصل نقدشوندگی صنعت بیمه در اولویت آیین نامه سرمایه گذاری ما قرار دارد.

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به شاخص های صنعت بیمه و دستاوردهای آن، اظهار داشت: صنعت بیمه به عنوان یک نقطه روشن و امیدبخش با توکل به خداوند و اتکا به جوانان خوش فکر و ایده پرداز در فضای اقتصادی به درخشش خود ادامه خواهد داد.

    وی با ارائه گزارشی از کیفیت انتشار اوراق بهادار بیمه ای از آینده درخشان این شیوه سرمایه گذاری سخن گفت.

    مجید بهزادپور در پایان در خصوص ضرورت رفع موانع سرمایه گذاری های بورسی صنعت بیمه و لزوم تسهیل گری در فرایند پذیرش و افزایش سرمایه توضیحاتی را ارائه داد.

    گفتنی است در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، دکتر احسان خاندوزی_ وزیر امور اقتصادی و دارایی_، دکتر محمد رضا پورابراهیمی _ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی_ و تنی چند از مقامات دیگر اقتصادی نیز به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو