عصر بازار

اقدامات بیمه مرکزی برای کاهش مخاطرات و ریسک های صادرات

عصر اعتبار- عضو هیئت عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: این بیمه با اقدامات جدید تلاش می‌کند مخاطرات و ریسک‌های صادرات را به حداقل ممکن کاهش دهد. ۲۰ شرکت بیمه مرکزی در حوزه صادرات فعالیت دارند.

اقدامات بیمه مرکزی برای کاهش مخاطرات و ریسک های صادرات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، عضو هیئت عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: یکی از بحث‌ها در توسعه صادرات حداقل رساندن مخاطرات صادرات است که صنعت بیمه میتواند با کاهش این مخاطرات به صادرات کشور کمک کند. 

    علی بنیادی نائینی در ادامه افزود: بیمه نامه‌های مختلفی از طرف شرکت‌های صادراتی صادر می شود که شامل بیمه حمل و نقل، بیمه ضمانت صادرات و بیمه‌های اعتباری است. در حال حاضر ما 37 شرکت بیمه‌ای فعال در کشور داریم که 6 تا 7 این شرکت‌ها تخصصی زندگی کار می‌کنند و حدود 20 شرکت در همه رشته‌ها و مابقی شرکت‌های اتکائی هستند.

    وی با اشاره به صندوق شمانت صادرات، اظهار داشت: شرکت‌های بیمه در کنار صندوق‌های ضمانت صادرات میتوانند به توسعه و کاهش مخاطرات صادراتی کمک شایانی بکنند.

    همچنین، رحمتی، مدیرکل مسئولیت و حمل و نقل بیمه ایران، هم در  مصاحبه به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال 1401 بیمه ایران بالغ بر 20 هزار بیمه نامه برای صادرات محصولات و کالا‌های صادراتی اعم از فرآروده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی، محصولات صنعتی  سنگ، سرامیک و ... صادر کرده است. 

    وی در ادامه افزود: بیمه ایران در  سال گذشته 200 میلیارد تومان حق بیمه صادراتی داشته، که میزان پرداخت خسارت صادراتی حدود  10 میلیارد تومان و حدود 30 میلیارد تومان نیز پرونده معوق داریم.

    در ادامه باقری، نماینده بیمه پاسارگارد، هم به خبرنگار ما گفت: بیمه پاسارگارد در سال گذشته بیش از 150 میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده و توانسته 15 میلیارد تومان خسارت بیمه صادراتی را به گمرکات کشور بدهد. این بیمه با راه اندازی سامانه آنلاین، 24 ساعته به شرکت‌های صادراتی خدمات می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو