عصر بازار

پرداخت ۱۵ درصد تسهیلات بدون ضامن با اعتبارسنجی

عصر اعتبار- ­مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت ۱۵ درصد تسهیلات بدون ضامن و با اعتبارسنجی خبر داد.

پرداخت ۱۵ درصد تسهیلات بدون ضامن با اعتبارسنجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، سعید شمسی نژاد با اشاره به افزایش 91 درصدی پرداخت تسهیلات این بانک در سال گذشته، گفت: پرداخت وام بدون ضامن در سال گذشته به 10 درصد و اکنون نزدیک 15 درصد رسیده است که البته هدف گذاری ما پرداخت 25 تا 30 درصد تسهیلات بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی در سال جاری است.

    اقای شمسی نژاد در بازدید از غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات خرد و بدون ضامن گفت: در سال 1401 با توجه به ابلاغ وزارت اقتصاد درباره ارائه خدمات غیر حضوری و اعتبار سنجی رشد قابل توجهی در این زمینه داشتیم و برای 800 هزار نفر اعتبارسنجی شد در حالیکه در 1400 فقط حدود 70 هزار نفر اعتبار سنجی شده بودند.

    وی با این توضیح که مقدمه وام بدون ضامن اعتبار سنجی است، ادامه داد: در صورتی که درجه A و B در اعتبارسنجی برای مشتری احراز شود می‌تواند تا 100 میلیون تومان وام بگیرد.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعلام کرد: آمار پرداخت وام بدون ضامن ما در سال گذشته از صفر به 10 درصد رسید و الان نزدیک 15 درصد تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است و هدف گذاری ما پرداخت 25 تا 30 درصد تسهیلات بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی در سال جاری است.

    شمسی نژاد همچنین درباره افتتاح حساب آنلاین هم گفت: در سال گذشته میزان افتتاح حساب آنلاین ما زیر 8 درصد بود و اکنون به 50 درصد رسیده است.

    وی افزود: همچنین پرداخت الکترونیکی تسهیلات با سفته و چک الکترونیک و توثیق سهام که کمتر از 6 درصد بود به 30 درصد رسید و هدف‌گذاری ما تا پایان سال به 50 درصد برسد.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یادآور شد: در سال گذشته 2 میلیون و 200 هزار نفر مشتری به بانک اضافه شد و پرداخت تسهیلات از 60 همت در 1400 با 91 درصد افزایش به 114 همت رسید.

    به گفته شمسی نژاد منابع بانک از 85 هزار میلیارد تومان با 83 درصد افزایش به 156 هزار میلیارد تومان و سود بانک از 1800 میلیارد تومان با 114 درصد رشد به 4050 میلیارد تومان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی