عصر بازار

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران:

بیش از ۶۰ قلم داروی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

عصر اعتبار- رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران از پوشش بیمه‌ای بیش از ۶۰ قلم داروی درمان ناباروری خبر داد و گفت: حدود ۱۳۰ مرکز درمان ناباروری طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که در سال گذشته نزدیک به ۵۰ هزار نفر خدمات مربوط به درمان ناباروری را در این مراکز دریافت کردند.

بیش از ۶۰ قلم داروی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رضا سعیدی اظهارداشت: حدود چهار میلیون زوج نابارور در کشور زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات درمان هستند و پوششی که بیمه سلامت برای این افراد در نظر گرفته، 90 درصد هزینه‌های درمان ناباروری به صورت تعرفه دولتی و عمومی غیردولتی در مراکز غیر طرف قرار داد است همچنین افراد دارای بیمه می‌توانند به صورت مستقیم از پوشش بیمه‌ای استفاده کنند؛ در غیر این صورت می‌توانند مدارک خود را برای دریافت هزینه ارائه کنند.

    وی با اشاره به اینکه مراکز درمان ناباروری می‌توانند درخواست عقد قرداد با بیمه سلامت را مطرح کنند، افزود: 63 قلم دارو، 56 نوع از آزمایش‌ها و هشت نوع از اقدامات مربوط به تصویربرداری برای درمان ناباروری با تعرفه دولتی تحت پوشش بیمه سلامت است. بیماران در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد با بیمه سلامت باید هزینه‌ها را پرداخت کنند.

    سعیدی یادآور شد: یک زن باردار می‌تواند به صورت انفرادی در خانواده از بیمه سلامت بهره‌مند شود.

    وی با تاکید بر استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیک در تجویز داروها و آزمایش‌ها، اظهار امیدواری کرد در آینده بتوان تعرفه‌های بخش خصوصی را پوشش داد.

    رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال گذشته برای خدمات سرپایی بیمه سلامت به طور تقریبی 770 میلیارد تومان هزینه شده است و نزدیک به 167 هزار نفر نیز هزینه‌های مربوط به زایمان را از بیمه سلامت دریافت کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی