عصر بازار

افزایش ۴۳ درصدی مستمری بیمه‌شدگان صندوق روستایی در سال ۱۴۰۱

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: به‌منظور حمایت از مستمری بگیران صندوق و با هدف ایجاد کفایت مستمری، برای نخستین بار در دولت سیزدهم میزان ۴۳ درصد حقوق مستمری بگیران صندوق افزایش پیدا کرد.

افزایش ۴۳ درصدی مستمری بیمه‌شدگان صندوق روستایی در سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، « بیت الله برقراری» در نشست با مدیران ستادی و استانی اظهار داشت: پارسال برای نخستین بار در مدت فعالیت 17 ساله صندوق ثبت نام بیش از 318 هزار نفر در سامانه بیمه ای صندوق انجام شد که با وجود اختیاری بودن بیمه اجتماعی، جذب این تعداد در طول این مدت فقط به واسطه یک اقدام جهادی و انقلابی با پشتوانه دقیق علمی و کارشناسی امکان پذیر شده است. همچنین با تمدید بیش از 84 درصد از بیمه شدگان یک اقدام بی نظیر انجام شد.

    وی افزود: جذب بیش از 540 هزار نفر بیمه شده جدید پس از استقرار دولت مردمی سیزدهم، از مهمترین اقدامات بود. دولت در خصوص سیاست های افزایش رفاه اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر جامعه، توسعه چتر بیمه ای در مناطق روستایی و عشایری، کاهش فاصله طبقاتی و نیز مهاجرت معکوس از شهر به روستا اهتمام ویژه ای داشته است.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به تدوین برنامه پنج‌ساله گفت: بیش از سه‌هزار نفر ساعت مشورت و کار تخصصی برای نخستین بار در مدت 17 سال فعالیت صندوق، برنامه راهبردی با مشارکت همه صاحبان فرآیند، مدیران و کارگزاران برتر در مجموعه صندوق از سراسر کشور تدوین شد و به‌طور رسمی از ابتدای سال گذشته وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد.

    وی گفت: برای نخستین بار «قرارگاه کرامت» در دهه کرامت با رمز «یا علی بن‌ موسی الرضا» با هدف جذب حداکثری پوشش بیمه اجتماعی افراد فاقد بیمه تشکیل شد که به صورت هفتگی و به پشتوانه ساعت ها مطالعه کارشناسی همکاران با حضور مسئولین ذیربط و با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان ها و نهادها در حال فعالیت است.

    برقراری ادامه داد: ضرورت تشکیل قرارگاه کرامت ناظر بر اسناد بالادستی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر برخورداری یکایک افراد جامعه از تأمین اجتماعی است.

    وی تاکید کرد: جامعه هدف صندوق انسان‌های بسیار شریف و قانعی هستند و این وظیفه ما را سنگین تر می کند. همه تلاش‌ها باید برای هم افزایی در جذب بیمه شده جدید باشد. در همین راستا با دستگاه های همسو، اداره‌ها و نهادهای مختلف با اهداف مشترک و با محوریت جامعه کشاورزان، روستائیان و عشایر مانند معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم رئیس جمهوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و بسیاری از ارگانهای مرتبط با این موضوع در حال همکاری هستیم.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به وضعیت صندوق گفت: پایداری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با مطالعات کارشناسی و علمی همراه با اقدامات انجام شده در دولت مردمی سیزدهم تا سال 1422 خورشیدی مثبت شد.

    وی بیان داشت: با توجه به اینکه سطوح درآمدی به‌ عنوان یک مسئله جدی برای صندوق ها به شمار می رود و در سال های اخیر به دغدغه جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شده بود، با خرد جمعی، تلاش و پیگیری های مدیران و همکاران پرتلاش صندوق برای نخستین بار توانستیم با افزایش 60 درصدی در سطوح درآمدی و ارتقای بهینه سرمایه گذاری ها و منابع مالی صندوق، دو سطح درآمدی به سطوح درآمدی هشتگانه صندوق اضافه کنیم که با اقبال عمومی مردم در شهرهای مختلف کشور مواجه شد و بارقه امید در دل جامعه هدف ایجاد کرد.

    برقراری خاطرنشان کرد: مجموعه تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مرکزی صندوق که با مشارکت فعال مدیران استانی همراه معاونین و مدیران ستادی موجب شد جایگاه مدیریت های صندوق در استان ها ارتقاء یافته و در نتیجه مدیران ارشد استان در تصمیم گیری های کلان اقتصادی و اجتماعی از نظرات مدیران استانی صندوق استقبال کنند.

    وی با اشاره به افزایش بودجه صندوق گفت: با پیگیری های متعدد در سطوح مختلف اجرایی از مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد تصمیم گیر در دولت و وزارت متبوع، بودجه صندوق با رشد 167درصدی از یک هزار و 5۰ میلیارد تومان به چهار هزار میلیارد تومان، نشان از توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارد.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در راستای اهداف، سیاست ها و برنامه های تحولی دولت مردمی سیزدهم و تأکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر توجه ویژه به معیشت روستائیان و عشایر، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات قابل ارائه به بیمه شدگان تحت پوشش و جلب رضایتمندی ایشان، 22 هزار فقره تسهیلات به ارزش 960 میلیارد ریال بدون ضامن و بدون مراجعه به بانک توسط صندوق برای اولین بار به مستمری بگیران صندوق پرداخت شد.

    وی اضافه کرد:اجرای بیمه تکمیلی درمان برای اولین بار یکی از خدمات بی نظیر صندوق در طول مدت فعالیت خود برای مستمری بگیران صندوق بوده است که در سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان اجرا شد.

    به گفته برقراری: در حال حاضر 9 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان می باشند و از تعهدات بیمه تکمیلی درمان از قبیل پرداخت هزینه‌های بستری، عینک، ویزیت و پاراکلینیک استفاده می کنند. ارائه خدمات و سطح پوشش مناسب با پایین ترین هزینه پرداختی توسط مستمری بگیران صندوق از ویژگی های بیمه تکمیلی درمان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو