عصر بازار

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن:

ارایه خدمات با کیفیت و نوآوری سبب افزایش درآمدهای کارمزدی بانک می شود

عصر اعتبار- امیر هوشنگ عصارزاده در جلسه تبیین انتظارات مدیریت ارشد بانک و تبادل نظر در خصوص درآمدهای کارمزدی سال ۱۴۰۲ بیان داشت: ارایه خدمات با کیفیت و نوآوری سبب افزایش درآمدهای کارمزدی بانک می شود و نقش شعب در معرفی و ارایه این خدمات و افزایش سهم درآمدهای کارمزدی بانک انکار ناپذیر است.

ارایه خدمات با کیفیت و نوآوری سبب افزایش درآمدهای کارمزدی بانک می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، امیرهوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره این بانک در جلسه ای که به صورت مجازی، روز یکشنبه بیست و هشتم خردادماه با حضور بیژن اسدی معاون برنامه ریزی و فناوری، عباس شوقانی معاون راهبری شعب و توسعه کسب و کار، عباس خبازی سرپرست مدیریت امور راهبری شعب، مصطفی راستی فر سرپرست مدیریت بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار و با حضور مجازی مدیران استانی برگزار شد، اظهار داشت: از لحاظ تکالیف و اهمیت کارآمدی این بانک به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه صنعت و معدن و از طرفی الزامات و چارچوب های آن به عنوان یک مؤسسه مالی برای جذب منابع، مدیریت منابع و مصارف و وصول مطالبات ریالی و ارزی، لزوم توجه به موضوع درآمدهای کارمزدی اهمیتی دوچندان می یابد.
    وی با اشاره به اهمیت جذب منابع و افزایش سپرده های بانکی تصریح کرد: با توجه به هدفگذاری انجام شده در حوزه درآمدهای کارمزدی، مقرر شده این درآمدها نسبت به سال گذشته، افزایش چند برابری داشته باشد؛ بنابراین لازم است تلاش بیشتری برای ارایه خدماتی همچون صدور ضمانت نامه، اعتبار اسنادی و گسترش خدمات بانکداری الکترونیکی و خدمات مربوط به اعتبارات داشته باشیم.
    در ادامه این جلسه دیدگاه ها و پیشنهادهای مدیریت های استانی و شعب در این خصوص مطرح و مقرر گردید تا اهداف مدون در حوزه های سپرده های چهارگانه، وصول مطالبات و درآمدهای کارمزدی، تنظیم و برای مدیریت های استانی ارسال گردد و در مقابل راهکارهای مدیریت های استانی و شعب نیز در خصوص تحقق مطلوب تر اهداف کارمزدی برای این عضو هیات مدیره بانک ارسال گردد.
    گفتنی است، درآمدهای بانک ها به دو دسته عمده درآمدهای مشاع و غیر‌‌‌مشاع تقسیم‌‌‌بندی می شود. در این میان از مجموع سود تسهیلات اعطایی و سود و زیان حاصل از سرمایه‌گذاری‌‌‌ها، سهم سود سپرده‌گذاران کسر می شود تا سهم بانک از درآمدهای مشاع محاسبه شود. درآمدهای غیرمشاع نیز مجموع درآمدهای حاصل از کارمزد، مبادلات ارزی و سایر فعالیت‌‌‌های مشاوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای بانک‌هاست. درآمدهای کارمزدی در ازای انجام خدمات مختلف مانند تراکنش‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، انتقال وجوه، صدور ضمانت نامه، اعتبار اسنادی و خدمات بانکداری الکترونیک، اعتبارات و غیره حاصل می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی