عصر بازار

جریمه ۴۷ میلیارد ریالی نانوایان گران‌فروش در استان تهران

عصر اعتبار- رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بیش از هشت هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی از ابتدای امسال تاکنون مورد رصد و پایش قرار گرفتند که گران‌فروشان ۴.۷ میلیارد تومان جریمه شدند.

جریمه ۴۷ میلیارد ریالی نانوایان گران‌فروش در استان تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا؛ «جبرئیل برادری» درباره وضعیت نظارت بر قیمت نان و تخلفات نانوایی‌ها، افزود: عدم شفافیت و عدم مشخص بودن ارگان واحد در قیمت‌گذاری نان، موجب نابسامانی در این بخش شده است، بنابراین برخی واحدهای نانوایی اقدام به کم فروشی و گران فروشی می کنند.

    رییس جهاد کشاورزی استان تهران، تعداد واحدهای نانوایی های استان تهران را بیش از 9 هزار و 600 مورد برشمرد و اظهار داشت: فارغ از اینکه نظارت بر این بخش وظیفه بخش کشاورزی هست یا نیست، از ابتدای سال تاکنون بیش از هشت‌هزار و 500 واحد نانوایی را بازرسی و 4.7 میلیارد تومان جریمه کردیم.

    وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد واحدهای نانوایی به‌طور مستمر انجام می شود، گفت: هوشمندسازی واحدهای نانوایی در موضوع تحویل آرد، پخت نان و میزان فروش به‌طور مستمر نظارت می شود، به طوری که از طریق تراکنش غیرمعمول، موضوعات کم فروشی و گران‌فروشی مشخص و به دستگاه‌های ذیربط اعلام می شود.

    برادری، نیاز استان تهران به آرد نان را به طور میانگین ماهانه 100 هزار تن عنوان کرد و ادامه‌داد: در حال حاضر با اجرای هوشمندسازی واحدهای نانوایی، آرد تخصیصی برحسب میزان پخت و فروش نان تحویل واحدهای نانوایی می‌شود که علاوه بر مصرف، فروش آرد خارج از سیستم نان یارانه ای تا حدی کنترل شده است.

    وی اضافه‌کرد: البته این موضوع 100 درصد رخ نداده است، زیرا همچنان برخی افراد متخلف در این سیستم فعالیت دارند که آرد یارانه ای را خارج از سیستم به فروش می رسانند یا کم فروشی در وزن نان یا گران فروشی در قیمت انجام می دهند.

    رییس جهاد کشاورزی استان تهران تصریح‌کرد: دولت برای حمایت از نانوایی‌ها 40 درصد میزان فروش را به عنوان کمک‌هزینه به واحدهای نانوایی پرداخت می کند تا در حمایت از مصرف کنندگان از کمیت و کیفیت کاسته نشود، همچنین با توجه به افزایش هزینه های تمام شده، تولید نان برای نانوایی مقرون به صرفه شود.

    وی، درباره تنوع غیرمعمول نان و بالا بودن قیمت‌ها در برخی واحدها، اظهار داشت: برخی نان را از اسنپ‌فودها خریداری می کنند که بالا بودن قیمت آن ارتباطی به قیمت نان مصوب ندارد.

    قیمت نان یارانه‌ای افزایش نداشته است

    برادری با تاکید بر اینکه دولت مجوزی برای افزایش قیمت نان یارانه ای صادر نکرده است، گفت: نان یارانه ای باید با قیمت مصوب به فروش برسد و افزایش قیمتی در این خصوص نداریم.

    وی افزود: در عین حال برخی از شهروندان درخواست نان های متنوع فراوری و غنی شده از جمله نان کنجدی، کره ای و سبوس‌دار را دارند که این موضوع باعث افزایش قیمت اندک نسبت به نان یارانه ای می شود؛ این اتفاق در بازار ناشی از درخواست شهروندان است اما این بدان معنی نیست که واحدهای نانوایی نان را با قیمت های خارج از عرفه به دست مشتریان برسانند.

    این مقام مسوول تصریح‌کرد: به‌طور قطع روزانه فرایند نظارت و بازرسی بر عملکرد واحدهای نانوایی استان تهران انجام و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو