عصر بازار

فرزین:

ابلاغ آیین‌نامه پرداخت تسهیلات کارمندان بانک‌های خصوصی

گزارش وام کارمندان بانک مرکزی هم منتشر می‌شود

عصر اعتبار- فرزین از انتشار گزارش وام کارمندان بانک مرکزی خبر داد و گفت: آیین‌نامه پرداخت تسهیلات به کارمندان، هم برای بانک‌های دولتی و هم بانک‌های خصوصی، توسط بانک مرکزی طراحی و ابلاغ شد.

ابلاغ آیین‌نامه پرداخت تسهیلات کارمندان بانک‌های خصوصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدرضا فرزین از افزایش ناظران در بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: بر اساس صدور دستورالعمل مجدد بانک مرکزی، تعداد ناظران را افزایش دادیم و در بخشنامه هم آمده است که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خُرد اجازه درخواست بیش از یک ضامن را ندارند و اگر بانکی مرتکب تخلف شد، برخورد خواهیم کرد.

    رئیس‌کل بانک مرکزی درباره تسهیل پرداخت وام ازدواج گفت: وام ازدواج در دوماهه اول امسال با تأخیر پرداخت شد، به همین دلیل در انجام وظایف نظارتی خود به موضوع ورود کردیم و پرداخت را تسهیل کردیم که این روند ادامه دارد تا در باقی ماه‌های سال وام ازدواج به‌موقع پرداخت شود.

    فرزین در پاسخ به برخی گزارش‌های منتشره درباره پرداخت وام‌های چندمیلیاردی به کارمندان بانک‌ها توضیح داد: کارمندان بانک‌ها باید بر اساس آیین‌نامه مصوب سال گذشته ابلاغی دولت به بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی، تسهیلات بگیرند و این پرداخت‌ها نیز نیازمند تأیید دو نفر در دولت، یعنی رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی است.

    وی تصریح کرد: بانک‌های خصوصی برای پرداخت تسهیلات به کارکنان خود آیین‌نامه‌ای نداشتند، اما امسال در قانون مصوب شده است که آیین‌نامه پرداخت تسهیلات به کارمندان، هم برای بانک‌های دولتی و هم بانک‌های خصوصی توسط بانک مرکزی طراحی و ابلاغ شود که این اقدام در بانک مرکزی اعمال شد و امسال بانک‌های خصوصی هم تابع آیین‌نامه قرار گرفتند.

    رئیس‌کل بانک مرکزی این نکته را هم خاطرنشان کرد که به‌خلاف کارمندان دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از چند بانک وام بگیرند، کارمندان بانک مرکزی از هیچ مرجعی جز بانک مرکزی اجازه ندارند وام بگیرند و در واقع برای آن‌ها در این زمینه محدودیت قرار داده شده است.

    فرزین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا بانک مرکزی درباره اینکه جمع وام بانکی کارمندانش چه‌میزان بوده گزارشی ارائه نکرده است، اعلام کرد: گزارش پرداخت وام به کارکنان بانک مرکزی منتشر خواهد شد.

    وی درباره گشایش‌های اقتصادی در دولت سیزدهم گفت: به‌دلیل صادرات خوب غیرنفتی مشکل خاصی در تأمین ارز نداریم. اگرچه تحریم‌ها ممکن است ما را با تأخیر در کار مواجه کند اما برنامه‌های ما در این زمینه با قوت ادامه دارد و امیدواریم شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی