عصر بازار

با وجود کاهش اندک رشد کارخانه

اقتصاد هند همچنان قوی ماند

عصر اعتبار- رشد کارخانه هند در ماه ژوئن اندکی کاهش یافت اما قوی ماند.

اقتصاد هند همچنان قوی ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یک نظرسنجی نشان داد که صنعت تولید هند در ماه ژوئن با دومین سرعت نرخ در سال جاری رشد کرد، البته با سرعتی اندکی کمتر از ماه مه که توجه به فشارهای تورمی بالاتر، تقاضای قوی داشت.

    شاخص مدیران خرید تولیدی S&P Global در ماه ژوئن 57.8 بود که نسبت به 58.7 ماه مه کاهش داشت و اندکی کمتر از انتظار نظرسنجی رویترز برای 58 بود.

    پولیانا دی لیما، معاون اقتصادی در S&P Global Market Intelligence گفت: نتایج شاخص مدیران خرید ژوئن تقاضای قوی دوباره برای محصولات ساخت هند، در بازارهای داخلی و در بازارهای بین‌المللی را نشان داد و تمایل مشتری به حمایت از صنعت تولید ادامه یافت و باعث رشد تولید، اشتغال، مقدار خرید و ذخایر ورودی شد.

    سفارشات و تولید جدید علیرغم کاهش متوسط شاخص‌های فرعی نسبت به ماه مه، به دلیل تقاضای داخلی و بین‌المللی، به شدت افزایش یافت. تقاضای خارجی برای پانزدهمین ماه متوالی رشد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، تقاضای اساسی قوی همچنین اعتماد کسب و کار را تقویت کرد و خوش‌بینی در مورد فعالیت‌های تجاری آینده به بالاترین میزان خود در سال جاری رسید و باعث شد شرکت‌ها برای سومین ماه متوالی نیروی کار خود را افزایش دهند. با این حال، با توجه به اینکه شاخص اشتغال دومین شاخص از نوامبر بود، نرخ رشد متوسط بود.

    شرکت‌ها هزینه‌ها را به مشتریان منتقل کردند و شاخص قیمت تولید در بالاترین حد خود در 13 ماه گذشته بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی