عصر بازار

پیگیری «حقوق» فرهنگیان بازنشسته با اجرای رتبه‌بندی

عصر اعتبار- معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، ضمن تشریح وضعیت بدهی‌های آموزش‌وپرورش به صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: به طور قطع مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونت وزارت آموزش و پرورش طی هفته جاری پیگیر هستند تا بتوانند با تسویه حساب‌هایی که می‌شود، رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کنند.

پیگیری «حقوق» فرهنگیان بازنشسته با اجرای رتبه‌بندی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، رضا فیضی‌نژاد، با بیان اینکه در سال گذشته، 51 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته شدند که مشمول رتبه‌بندی هستند، اظهار کرد: امسال نیز براساس پیش‌بینی‌ها 80 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد.

    وی با اشاره به میزان بدهی‌های آموزش‌وپرورش به صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال اجرای رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: ستاری‌فرد، معاون وزیر آموزش و پرورش، دو جلسه در صندوق بازنشستگی کشوری بابت کسورات بازنشستگی مقطع 6 ماهه دوم سال 1400 و اعلام رتبه‌بندی بازنشستگان 1401 برگزار کرد.

    آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته در سال 1400، فعلا هیچ رقمی به صندوق پرداخت نکرده است

    محاسبه بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی بابت اجرای رتبه‌بندی تا پایان هفته

    به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، آموزش و پرورش  بابت اجرای رتبه‌بندی معلمان، در 6 ماهه دوم سال 1400 رقمی پرداخت نکرده است که محاسبات آن در دست بررسی است.  به طور قطع مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونت وزارت آموزش و پرورش طی هفته جاری پیگیر هستند تا بتوانند با تسویه حساب‌هایی که انجام می‌شود، رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود.

    فیضی‌نژاد در پاسخ به این سوال که میزان بدهی آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی معلمان چقدر برآورد شده است؟ توضیح داد: میزان آن در حال محاسبه است، زیرا مبلغ آن به صورت کلی پرداخت شده و شامل کسورات سهم مستخدم، کارفرما و مقرری است که تفکیک نشده و برنامه صندوق بازنشستگی کشوری این است تا پایان هفته با جلساتی که در سازمان و برنامه و بودجه برای تامین اعتبار آن در نظر گرفته می‌شود، این کار اجرایی شود.

    لزوم بررسی پرداختی‌های علی‌الحساب بابت اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته

    بازنشستگی 80 هزار فرهنگی در سال 1402؛ پیگیری اجرای رتبه‌بندی در پرداختی‌های حقوق این دسته از بازنشستگان

    وی درخصوص پرداخت مابه‌التفاوت حقوق سال 1401 معلمان با اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان تصریح کرد: به دلیل اینکه ارقام مربوط به کسورات رتبه‌بندی از آبان ماه سال 1401 به بعد، به شکل علی الحساب پرداخت شده است، از همین رو در سال 1400 عملا آموزش و پرورش به بازنشستگان یا شاغلان پرداختی نداشته است. اینها (پرداخت علی‌الحساب بخشی از مطالبات ناشی از اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان) در مهر و آبان 1401 پرداخت شد و کسورات آن نیز به شکل علی الحساب پرداخت شده است که باید بررسی شود. به طور قطع رتبه بندی در مورد بازنشستگان سال 1400، 1401 و 1402 به محض تامین اعتبار اعمال خواهد شد.

    معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری همچنین با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 80 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش در سال 1402 نیز بازنشسته شوند، اعلام کرد که پیگیری می‌کنیم تا موضوع رتبه‌بندی در پرداخت حقوق بازنشستگی‌ این افراد اعمال شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی