عصر بازار

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

ضرورت ورود دستگاه‌های امنیتی به تخلفات صرافی‌ها

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فعالیت‌های غیر مجاز بعضی از صرافی‌ها گفت: تعدادی از صرافی‌ها با فعالیت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون خرید سهمیه ارز کارت ملی افراد و فروش آن در بازار منجر به ایجاد تلاطم ارزی می‌شوند.

ضرورت ورود دستگاه‌های امنیتی به تخلفات صرافی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شهباز حسن‌پور بیگلری افزود: هم‌چنین این صرافی‌ها با خرید حواله ارزی بعضی از افراد با قیمتی بالاتر از ارز نیمایی و فروش در بازار آزاد با قیمت‌های بسیار بالا و فعالیت‌های غیر رسمی و غیرقانونی دیگر، موجب ایجاد تلاطم در بازار ارز می‌شوند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: این عملکرد به این معناست که تعدادی از صرافی‌ها علاوه بر فعالیت‌های رسمی خود یک سری فعالیت‌ها و درآمدزایی‌های غیر رسمی و غیرقانونی هم برای خود دست و پا کرده‌اند که به اقتصاد ضربه می‌زند.

    حسن پور تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های بانکی، نقل و انتقال پول نیز از طریق صرافی‌ها انجام می‌شود و بعضا شاهد هستیم که صرافی‌ها با سوء استفاده از فضای تحریمی، کارمزد بالاتر از نرخ قانونی و رسمی را برای انجام نقل و انتقال پول از فعالان اقتصادی دریافت می‌کنند که منجر به افزایش قیمت‌ کالاهای وارداتی خواهد شد.

    وی افزود: این گونه اقدامات و فعالیت‌های غیرقانونی و غیرمجاز بعضی از صرافی‌ها باعث شده تا یک بازار غیر رسمی و غیرقانونی ارز در کشور ایجاد شود که باعث آسیب زدن و ایجاد نوسان در بازار رسمی ارز کشور می‌شود، بنابراین بانک مرکزی  و سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با چنین صرافی‌های غیر مجاز و متخلف با جدیت برخورد کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی