عصر بازار

ایتالیا برای سود بادآورده بانک‌ها ۴۰ درصد مالیات وضع کرد

عصر اعتبار- معاون نخست وزیر ایتالیا طی اظهاراتی اعلام کرد که کابینه این کشور روز دوشنبه مالیات ۴۰ درصدی را برای سود بادآورده بانک‌ها در سال ۲۰۲۳ تصویب کرد که از این مالیات برای کمک به دارندگان وام مسکن و کاهش مالیات برای عموم استفاده می‌شود.

ایتالیا برای سود بادآورده بانک‌ها ۴۰ درصد مالیات وضع کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، معاون نخست وزیر ایتالیا طی اظهاراتی اعلام کرد که کابینه این کشور روز دوشنبه مالیات 40 درصدی را برای سود بادآورده بانک‌ها در سال 2023 تصویب کرد که از این مالیات برای کمک به دارندگان وام مسکن و کاهش مالیات برای عموم استفاده می‌شود.

    ماتئو سالوینی، وزیر زیرساخت و معاون نخست وزیر ایتالیا در یک کنفرانس خبری در رم گفت: تنها باید به سود بانک‌ها در نیمه اول 2023 و همچنین نتیجه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا نگاه کرد تا متوجه شد که ما در مورد چند میلیون (یورو) صحبت نمی‌کنیم، بلکه می‌توانیم میلیاردها (یورو) را ببینیم.

    سالوینی گفت: اگر (این درست باشد که) هزینه و بار مالی (وام) برای خانوارها و مشاغل افزایش یافته و دو برابر شده است، به همان اندازه مبلغی را که به صاحبان حساب جاری و سپرده ها داده می‌شود دو برابر نشده است.

    وی تأکید کرد که مالیات 40 درصدی روی سود مازاد بانک‌ها که بالغ بر چندین میلیارد یورو می‌شود، مواردی مانند کاهش مالیات و حمایت مالی از دارندگان وام مسکن برای خانه‌ اولی‌ها را تامین می‌کند.

    رویترز اولین رسانه‌ای بود که در ماه آوریل گزارش داد که وزارت خزانه داری ایتالیا در حال کار بر روی گرفتن مالیات بیشتر از بانک‌های خود برای تامین مالی اقدامات امدادی برای خانواده هایی بود که با افزایش هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

    بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد این کشور در ماه ژوئن چنین برنامه‌هایی را رد کرد، اما تأکید کرد که بانک‌ها و وام‌دهندگان برجسته باید در مورد نرخ‌های بهره دریافتی و پرداختی برای وام‌ها و سپرده‌های مشتریان، انعطاف‌پذیری کافی از خود نشان دهند.

    این در حالی است که دولت ایتالیا، از جمله جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور بارها از بانک مرکزی اروپا به دلیل افزایش مکرر نرخ بهره انتقاد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو