عصر بازار

سکه و طلا دوباره ارزان شد

عصر اعتبار- همزمان با افت قیمت جهانی طلا و کاهش نرخ ارز در داخل، قیمت طلا و سکه در بازار طی هفته اخیر، مجدد در مسیر کاهش قرار گرفت و هفته را با قیمت‌های پایین‌تر از ابتدای هفته به پایان رساند.

سکه و طلا دوباره ارزان شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا؛ براساس آمار اخذ شده پیرامون وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرد: همزمان با افت قیمت طلا در بازارهای جهانی و از سوی دیگر کاهش نرخ ارز در داخل کشور، قیمت سکه و طلا نیز دریک هفته اخیر در بازار با کاهش مواجه شد.

    همچنین کاهش تقاضا در کنار افت قیمت‌ها سبب شده که این بازار با رکود شدیدی توام شود.

    براساس آخرین معاملات سکه و طلا در بازار روز گذشته (پنجشنبه)، هر قطعه سکه تمام طرح جدید 28 میلیون و 6۰۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم  25 میلیون و 45۰ هزار تومان قیمت داشت که به ترتیب سکه تمام طرح جدید ٣۰۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم ٣5۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افت بها داشته‌اند.

    طی این هفته، نیم‌سکه با ٣۰۰ هزار تومان کاهش به ١5 میلیون و 4۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با ٣5۰ هزار تومان کاهش، ١۰ میلیون و 45۰ هزار تومان دادوستد شد و سکه‌های یک گرمی نیز با ١5۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ١5۰ هزار تومان در آخرین معاملات پایانی هفته قیمت داشت.

    قیمت طلا در بازار داخل نیز تحت تأثیر کاهش قیمت اونس جهانی و همچنین نرخ ارز، با ١٨6 هزار تومان کاهش برای هر مثقال طلای ١٧ عیار، ١۰ میلیون و ١۰۰ هزار تومان بود. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با 4٣ هزار تومان کاهش هفتگی دو میلیون و ٣٣٢ هزار تومان در پایان هفته قیمت داشت. 

    در این هفته هر اونس طلای جهانی ٢6 دلار کاهش داشته‌ و از ١٩44 دلار در ابتدای هفته در حال حاضر ١٩١٨ دلار را به عنوان آخرین نرخ ثبت کرده است. براساس آخرین معاملات صورت گرفته در بازار هر قطعه سکه پنج میلیون و ٨۰۰ هزار تومان حباب قیمت دارد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی