عصر بازار

ملاک اخذ مالیات از خودروهای لوکس چیست؟

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: درست است که لوکس بودن خودرو با قیمت تعیین می‌شود، اما اگر قیمت پایین‌تر بود هم قیمت پایین مبنای لوکس بودن خودرو قرار می‌گرفت.

ملاک اخذ مالیات از خودروهای لوکس چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدهادی سبحانیان با بیان اینکه اراده دولت بر حمایت تولید است، اظهار داشت: به پیشنهاد دولت در 2 سال گذشته، نرخ مالیات بر فعالیت‌های تولیدی 2 واحد درصد در سال جاری و 5 واحد درصد در سال 1401 کاهش یافته است، اگرچه این اقدام بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی دولت را از بین می‌برد، اما به جهت حمایت از تولید پیگیری‌های لازم برای کاهش مالیات واحدهای به طور جدی تولیدی دنبال می‌شود.

    50 درصد درآمدهای مالیاتی کشور از ارزش افزوده است

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: رویکرد سازمان امور مالیاتی کشور کاهش فشار بر تولید و رفتن به سمت مالیات بر مصرف است. در حال حاضر بیش از 50 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور مبتنی بر مالیات بر ارزش افزوده است.

    وی در رابطه با لایحه مالیات بر مجموع درآمد گفت: هدف ما از این لایحه این است که بار مالیاتی را از تولید به سمت اشخاص ببریم، این لایحه تدوین شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر نهایی شود و به به صحن مجلس برود.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از دلایل تورم، کسری بودجه‌ای است که از منابع بانکی تأمین می‌شود. البته این اتفاق مربوط به سال‌های اخیر نیست بلکه دهه‌هاست که این مشکل وجود دارد، هرچند مسیر به سمت اصلاح است، اما من معتقدم این اصلاح باید 15 سال پیش رقم می‌خورد.

    اخذ مالیات از خودروهای لوکس

    وی با بیان اینکه اگر به سمت تأمین مالی غیر تورمی بودجه برویم قطعاً تورم کاهش پیدا می‌کند، درباره مالیات خودروهای لوکس هم گفت: درست است که لوکس بودن خودرو با قیمت تعیین می‌شود، اما اگر قیمت پایین‌تر بود هم قیمت پایین مبنای لوکس بودن خودرو قرار می‌گرفت.

    رئیس سازمان مالیاتی کشور مطالبه فعالان اقتصادی مبنی بر اینکه دولت باید در مدیریت هزینه‌های خود اراده جدی داشته باشد را مطالبه به حقی دانست و گفت: دولت در همین مسیر در حال حرکت است و می‌توان گفت در حال حاضر رشد هزینه‌های دولت محدود است و قابل توجه نیست، در واقع اداره دولت بر کاهش مخارجش است.

    بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، وی گفت: بر این باور هستیم که مالیات را باید از کسانی اخذ کنیم که توان پرداخت بیشتری دارند، وصول مالیات باید منطبق بر قانون باشد و معتقدیم اگر این قوانین رعایت و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود می‌توانیم به تکالیف خود عمل کنیم و لازم نیست برای رسیدن به اهداف وصولی بر مؤدی فشار بیاوریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی