عصر بازار

حاشیه سود امن‌تر پتروشیمی‌ها با توسعه زنجیره ارزش محصول

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توسعه زنجیره ارزش محصولات، از تخفیف خوراک بهره‌مند شوند تا حاشیه سود امن‌تری برای خود ایجاد کنند.

حاشیه سود امن‌تر پتروشیمی‌ها با توسعه زنجیره ارزش محصول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مرتضی شاهمیرزایی در بازید از طرح پتروشیمی آرتا انرژی گفت: شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توسعه زنجیره ارزش محصولات خود، از تخفیف خوراک بهره‌مند شوند تا حاشیه سود امن‌تری برای خود ایجاد کنند.

    وی با تأکید بر حمایت کامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها همسو با اجرای راهبرد کلان تکمیل زنجیره ارزش، یادآور شد: یکی از ظرفیت‌هایی که دولت در پیش‌نویس قانون پنج‌ساله هفتم توسعه به‌منظور توسعه صنعت پتروشیمی پیش‌بینی کرده، تخفیف خوراک پلکانی است.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه واحدهای تولیدکننده متانول به شرط تکمیل زنجیره ارزش، بدون قید و شرط تا 30 درصد از تخفیف خوراک تحویلی برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران طرح‌های پتروشیمی نیز می‌توانند نسبت به حجم سرمایه‌گذاری در مسیر تکمیل زنجیره ارزش از مزیت تخفیف خوراک 20 تا 30 درصدی برخوردار شوند.

    شاهمیرزایی افزود: توسعه صنایع پایین‌دستی، افزایش ارزش افزوده و اشتغال‌زایی، تنوع سبد محصولات صادراتی و ارتقای سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی جامعه از مهم‌ترین ویژگی‌های راهبرد تکمیل زنجیره صنعت پتروشیمی کشور است.

    آرتا انرژی در آستانه بهره‌برداری

    وی طرح آرتا انرژی را یکی از طرح‌های موفق در زمینه تکمیل زنجیره محصولات خواند و گفت: این طرح پتروشیمی با تکمیل زنجیره تا تولید محصول نهایی MDF مشمول تخفیف خوراک پلکانی شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: این طرح پتروشیمی واقع در شهرستان نمین (استان اردبیل) با سرمایه‌گذاری 131 میلیون یورویی به‌زودی به بهره‌داری می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی