عصر بازار

۳ ابهام درباره صرف‌نظر دولت از ۶۰ همت درآمد با کاهش حقوق ورودی

عصر اعتبار- اخیرا رئیس کل گمرک ایران اعلام کرده است که دولت با کاهش حقوق ورودی و سودبازرگانی از ۶۰ همت درآمد صرف نظر گرده که براین اساس ابهاماتی از جمله سهم کاهش حقوق ورودی اقلام اساسی از ۴ به ۱ درصد، سهم مالیات از این رقم و تغییرات بودجه به وجود آمده است.

۳ ابهام درباره صرف‌نظر دولت از ۶۰ همت درآمد با کاهش حقوق ورودی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، روز گذشته محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای کنترل قیمت و کاهش تورم در سال جاری مجموعه‌ای از سیاست‌ها را در حوزه حقوق ورودی گمرکی، کاهش سود بازرگانی و مالیات بر ارزش افزوده بر کالاهای اساسی، مواد اولیه، دارو و تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط تولید اعمال کرده است، گفت: به عنوان مثال در بند ب تبصره هفت بودجه امسال حقوق ورودی مواد اولیه و دارو از چهار به یک کاهش داده شد.

    وی افزود: همچنین بر اساس لایحه دو فوریتی که دولت تقدیم مجلس کرد و مورد تصویب قرار گرفت، مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی که 9 درصد بود به یک درصد کاهش پیدا کرد و در مصوبه هیات دولت در مورخه 21 خردادماه بیش از 350 کالا شاهد کاهش حداکثری سود بازرگانی بودند یا به کمترین مقدار رسیدند یا عدد صفر را تجربه کردند.

    رییس کل گمرک تاکید کرد که دولت با کاهش این تعرفه از دریافت 60 هزار میلیارد تومانی به نفع مردم چشم‌پوشی کرده است.

    3 ابهام در ادعای رئیس گمرک درخصوص صرف نظر از 60 همت درآمد دولت با کاهش حقوق ورودی

    با توجه به اظهارات رئیس کل گمرک ایران ابهاماتی در خصوص رقم 60 هزار میلیارد تومان درآمد قبل وصولی که دولت از آن صرف نظر کرده است وجود دارد. یک ابهام این است که آیا رقم مالیات ارزش افزوده نیز در 60 همت اعلامی در نظر گرفته شده است یا خیر. نکته دیگری که وجود دارد این است که کاهش حقوق ورودی مواد اولیه و دارو از 4 درصد به یک درصد و کاهش سود بازرگانی 350 کالا چه سهمی از این 60 هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده‌اند.

    ابهام دیگری نیز که در خصوص این رقم وجود دارد این است که رقم 60 همت درآمد قابل وصولی که به گفته رئیس کل گمرک ایران دولت از آن چشم‌پوشی کرده است، قرار است از چه محلی تامین شود و یا اینکه چه بخشی از هزینه‌ها کاهش یافته است تا بودجه دچار کسری نشود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو