عصر بازار

سوریه حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی را ۱۰۰درصد افزایش داد

عصر اعتبار- دولت سوریه حقوق کارکنان و بازنشستگان نهادهای نظامی و غیرنظامی این کشور را ۱۰۰ درصد افزایش داد.

سوریه حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی را ۱۰۰درصد افزایش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دو دستور شماره 11 و 12 درباره افزایش 100 درصدی حقوق ماهانه و دستمزد ثابت برای تمام کارکنان غیر نظامی ونظامی وبازنشستگان را صادر نمود.

    از تاریخ صدور این دو فرمان که روز چهارشنبه هفدهم آگوست 2023 است، کارکنان غیرنظامی و نظامی ​​در وزارتخانه‌ها، ادارات، مؤسسات عمومی، شرکت‌ها و مؤسسات بخش عمومی، سایر واحدهای اداری، مشاغل مردمی، شرکت‌ها و مؤسسات مصادره شده، مدارس خصوصی و امثال آن و کلیه مؤسسات دولتی دیگر و مؤسسات بخش مشترک سوریه که سهم دولت از 75 درصد سرمایه آن کمتر نباشد، 100 درصد به حقوق و دستمزد ثابت آنها اضافه خواهد شد.

    حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از اولویت‌های دولت سوریه

    محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه تاکید کرد که حمایت از روند تولید داخلی و تشویق سرمایه گذاری در همه زمینه ها علیرغم آسیب‌های وارد شده به ساختار اقتصادی در نتیجه جنگ ناعادلانه ای  که بیش از 10 سال سوریه را هدف قرار داد، از اولویت‌های دولت سوریه است.

    خلیل عصر امروز در گفت‌وگو با شبکه السوریه با اشاره به اهمیت تصمیمات دولت در دوره گذشته با هدف حمایت از تولید داخلی برای حفظ ارزش پول ملی این کشورگفت: دولت سوریه برای کاهش کسری بودجه عمومی دولت تلاش می‌کند و پیامدهای زلزله مهیب اخیر این کشور تکمیل برخی اقدامات برای ارتقای تولید به ویژه در بخش صنعت را به تاخیر انداخت.

    وی تغییرات اخیر در نرخ پول سوریه را غیرقابل توجیه خواند و گفت: دولت به دنبال رفع این قضیه تلاش خواهد کرد و تصمیم‌های تازه دولت درباره اصلاح قیمت فرآورده‌های نفتی به افزایش قیمت ارز منجر نخواهد شد و مشکل اساسی در تبعات تروریسم و شایعات کشورهای متخاصم با سوریه درباره جنگ علیه این کشور است که نقش بزرگی در برهم خوردن ثبات بازار ارز دارد.

    وزیر اقتصاد سوریه، افزایش حقوق و دستمزد به ارزش چهار هزار میلیارد لیره سوریه و کاهش کسری بودجه را از جمله اولویت‌های دولت سوریه در مقطع کنونی دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو