عصر بازار

فیچ: بانک‌های برتر آمریکایی در معرض خطر کاهش رتبه هستند

عصر اعتبار- تحلیلگر مؤسسه فیچ در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی هشدار داد که بخش بانکی ایالات متحده ممکن است با موجی از کاهش رتبه‌بندی بانک‌هایی مانند جی‌پی مورگان و بانک آمریکا به دلیل بدتر شدن وضعیت این صنعت مواجه شود.

فیچ: بانک‌های برتر آمریکایی در معرض خطر کاهش رتبه هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کریس ولف، تحلیلگر مؤسسه فیچ روز سه‌شنبه در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی هشدار داد که بخش بانکی ایالات متحده ممکن است با موجی از کاهش رتبه بندی بانک‌هایی مانند جی‌پی مورگان و بانک آمریکا به دلیل بدتر شدن وضعیت این صنعت مواجه شود.

    به گفته ولف، مؤسسه فیچ به دلیل فشارها بر رتبه اعتباری بانک‌های آمریکا، شکاف‌های نظارتی ناشی از ورشکستگی بانک‌های منطقه‌ای و عدم اطمینان در مورد نرخ بهره، ارزیابی خود را از "محیط عملیاتی" بخش بانکی این کشور در ماه ژوئن کاهش داد.

    ولف ادعا می کند که این تحرکات تا حد زیادی مغفول مانده است چرا که منجر به کاهش رتبه بانک‌ها نشد.

    با این حال، کاهش یک درجه دیگر از امتیاز این صنعت و رسیدن از AA- به A+، فیچ را مجبور می کند تا رتبه‌های بیش از 70 بانک آمریکایی تحت پوشش خود را مجددا ارزیابی کند.

    وی با بیان اینکه نمی‌توان این بانک‌ها را بالاتر از محیطی که در آن فعالیت می‌کنند رتبه‌بندی کرد، گفت: اگر ما آن (رتبه اعتباری) را به A+ منتقل کنیم، تمام اقدامات مالی ما را مجدداً تنظیم می‌کند و احتمالاً به اقدامات رتبه‌بندی منفی تبدیل می‌شود.

    ولف هیچ جزئیاتی از جمله زمان کاهش بالقوه یا تأثیر آن بر شرکت‌های دارای رتبه پایین‌تر ارائه نکرد و گفت: ما هم به صورت مطلق و هم به صورت نسبی باید تصمیماتی بگیریم.

    این هشدار پس از آن منتشر شد که هفته گذشته میلادی، مؤسسه مودیز رتبه‌بندی 10 بانک کوچک و متوسط ایالات متحده را کاهش داد و در مورد کاهش بالقوه 17 وام‌دهنده دیگر در این کشور از جمله مؤسسات بزرگ‌تر هشدار داد.

    پیش از این در ماه جاری میلادی، فیچ رتبه اعتباری بلندمدت ایالات متحده را کاهش داد و دلیل آن را ناکارآمدی سیاسی و افزایش بدهی‌ها دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو