عصر بازار

"کلاهبردار بزرگ ارز دیجیتال" در پایتخت بازداشت شد

عصر اعتبار- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری که با ترفند خرید و فروش و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

"کلاهبردار بزرگ ارز دیجیتال" در پایتخت بازداشت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر شکایت از کلاهبرداری تحت عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتای پایتخت قرار گرفت.

    وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که مدعی فعالیت کلان سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال بود آشنا شدم و پس از جلب اعتمادم، مبلغ دو میلیارد ریال جهت سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

    معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه‌جانبه، و تلاش بی‌وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم و با بهره‌گیری از عملیات مهندسی اجتماعی، این شیاد اینترنتی را شناسایی کردند.

    رئیس پلیس فتای پایتخت ابراز کرد: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضایی، تیم عملیات این پلیس مجرم را در یکی از محله‌های جنوب تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

    این مقام سایبری با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از 20 نفر به شکات پرونده اضافه شدند، گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت: با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا، حدود 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

    وی اضافه کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی است و این مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

    رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد که توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به‌نشانی  www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو