عصر بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

عمده مشاغل به تدریج مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ به تدریج عمده مشاغل در کشور مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد.

عمده مشاغل به تدریج مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدهادی سبحانیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی توس در جمع فعالان اقتصادی اظهار کرد: لازم است که تولیدکنندگان طرف معامله خود را افرادی قرار دهند که مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کرده باشند.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: شنیدن مسائل و مشکلات از زبان فعالان اقتصادی، به سازمان امور مالیاتی در انجام اصلاحات فرایندی کمک زیادی می‌کند که در این راستا گره‌گشایی موردی از فعالان اقتصادی نیز در دستور کار قرار دارد.

    وی با اشاره به دغدغه فعالان اقتصادی در خصوص رفع تعهد ارزی گفت: این سیاستی است که از سوی بانک مرکزی به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور اجرا شده است که البته مشکلاتی نیز بر آن مرتبط است اما اجرایی شدن آن مانع از بروز برخی مشکلات دیگر نیز می‌شود.

    سبحانیان افزود: اینکه ترویج صادرات ریالی به صادرات دلاری به نفع کشور است یا خیر، سیاستی است که از سوی بانک مرکزی اتخاذ خواهد شد و ما نیز مکلف به اجرای آن خواهیم بود، اجرای برنامه صادرات ریالی مدافعان جدی در کشور دارد اما گاه برخی بازرگانان مخالف این موضوع هستند.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به هوشمندسازی نظام مالیاتی به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان امور مالیاتی کشور اشاره و بیان کرد: حرکت به سمت دستیابی به یک پیشرفت عظیم در این بخش را آغاز کرده‌ایم و در این راستا سامانه مودیان مالیاتی در حال تکمیل است که همزمان با تکمیل آن، در حال آموزش و تعیین خط مشی این سامانه نیز هستیم، اما طبق قانون باید برای مودیان مالیاتی فراخوان داده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی