عصر بازار

بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی میزان بیمه تکمیلی بازنشستگان این سازمان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با تبیین برخی دستاوردهای سازمان تأمین‌ اجتماعی در دولت سیزدهم اظهار کرد: پس از گذشت دو سال از عمر دولت، سازمان تأمین‌ اجتماعی با همکاری و همراهی بی‌نظیر دولت مردمی سیزدهم توانسته است گام‌های بلندی در مسیر غلبه بر برخی از جدی‌ترین چالش‌های این سازمان بردارد.

    وی گفت: دولت سیزدهم از همان ابتدا با شعار تحقق عدالت و با رویکرد مردمی‌سازی حکمرانی پا به میدان خدمت گذاشت و به تبع آن سازمان تأمین‌ اجتماعی نیز در دوره جدید مدیریتی خود با رویکرد تحولی، تحقق عدالت اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داد و با تدوین 8 راهبرد کلان، مسیر پیش روی این سازمان را برای خدمت به ملت شریف ایران ترسیم کرد.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: توسعه خدمات در بخش درمان غیرمستقیم نیز به موازات بخش درمان مستقیم دنبال شده است و در این راستا طی دو سال اخیر، سازمان تأمین‌ اجتماعی جهت رفاه حال بیمه‌شدگان، توسعه ظرفیت‌های درمان غیرمستقیم را نیز به‌عنوان راهبرد مهم خود مورد توجه قرار داده است. در راستای طرح تعالی جمعیت، خدمات ناباروری از سال گذشته تحت پوشش بیمه تأمین‌ اجتماعی قرار گرفته و رشد 12 برابری در تشکیل پرونده‌های ناباروری اتفاق افتاد که تا امروز حدود 4 هزار میلیارد ریال به این حوزه اختصاص داده شده است. در توسعه خدمات به بازنشستگان سازمان تأمین‌ اجتماعی نیز درحالی‌که پیش از استقرار مدیریت جدید، سهم سازمان از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان 23 هزار تومان بود، در حال حاضر سهم سازمان به 50 درصد حق بیمه و معادل 102 هزار و 500 تومان از کل حق بیمه 205 هزار تومانی رسیده است که جهت پرداخت این سهم برای حدود 6 میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر، سالانه بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است. یک خدمت دیگر در حوزه بازنشستگی، بحث تسهیلات قرض‌الحسنه برای این افراد است که رقم ریالی این تسهیلات در این دولت با هفت میلیون تومان آغاز شد و در سال گذشته به 12 میلیون تومان و امسال هم به 20 میلیون تومان افزایش یافت.

    موسوی افزود: امروز پس از گذشت دو سال از عمر دولت، سازمان تأمین‌ اجتماعی با همکاری و همراهی بی‌نظیر دولت مردمی سیزدهم توانسته است گام‌های بلندی در مسیر غلبه بر برخی از جدی‌ترین چالش‌های این سازمان بردارد؛ از جمله انجام بزرگ‌ترین تسویه بدهی با نظام بانکی با مبلغی بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان که با تأدیه بدهی بی‌سابقه 170 هزار میلیارد تومانی دولت در سال‌های 1400 و 1401 و نیز پرداخت حداقل 70 هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری میسر شده است. این اقدام بزرگ درحالی‌که ناترازی منابع بزرگ‌ترین چالش سازمان تأمین‌ اجتماعی است، آثار متعددی داشته که یکی از آنها جلوگیری از تحمیل هزینه سالانه 25 هزار میلیارد تومانی بابت تسهیلات بانکی به منابع متعلق به بیمه‌شدگان است. همچنین سازمان موفق شد که با استفاده از منابع حاصل از حمایت‌های دولت خدمتگزار در زمینه بازپرداخت بدهی‌های بیمه‌ای دولت، افزایش سرمایه 45 هزار میلیاردی را در جهت منافع بیمه‌شدگان در بانک رفاه کارگران رقم بزند که این افزایش سرمایه نیز در نوع خود در تاریخ نظام بانکی کشور بی‌سابقه بوده است.

    وی تصریح کرد: بر این اساس از زمان استقرار دولت مردمی سیزدهم تا امروز بالغ بر یک میلیون و 900 هزار بیمه‌شده جدید تحت پوشش سازمان تأمین‌ اجتماعی قرار گرفته‌اند که این اتفاق ذیل طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و برخی بیمه‌های خاص رقم خورده تا سالانه بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان منابع پایدار به سازمان افزوده شود.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همچنین توسعه خدمات، به‌رغم وجود برخی موانع و مشکلات در عرصه‌های مختلف حکمرانی از همان ابتدای دوره فعالیت دولت سیزدهم مورد تأکید ریاست جمهوری بوده و ما نیز در سازمان تأمین‌ اجتماعی این راهبرد را در دستور کار قرار داده‌ایم. بر این اساس، پیش از هر چیز باید به تعهدات قانونی خود در همه حوزه‌ها به خوبی عمل می‌کردیم. بنابراین در سال اول فعالیت، افزایش 57 درصدی حداقل مستمری بازنشستگان و افزایش 38 درصد به اضافه 550 هزار تومان سایر سطوح را در دستور کار قرار دادیم که سال گذشته به همت دولت و مجلس انقلابی رقم خورد.

    موسوی اظهار کرد: برای سال جاری نیز افزایش 27 درصدی برای حداقل‌بگیران و 21 درصد به اضافه 250 هزار تومان برای سایر سطوح تصویب شد که تا امروز تمام تعهدات در موعد مقرر انجام شده است و درحالی‌که در ابتدای دوره جدید، ماهانه چندهزار میلیارد تومان کسری نقدینگی برای پرداخت تعهدات وجود داشت، اما در سال جاری و در 5 ماهه گذشته همه تعهدات سازمان بدون هیچ استقراضی انجام شده است. همه اینها نشان می‌دهد که تلاش برای پایداری منابع آغاز شده و ادامه خواهد داشت و امیدواریم در سال‌های آینده با پایدارتر شدن منابع، تمرکز سازمان بیشتر روی سرمایه‌گذاری و تدبیر آینده بیمه‌شدگان و عمل به تعهدات بین‌النسلی سازمان باشد.

    وی گفت: هم اکنون روزانه بیش از یک میلیون هزار خدمت سرپایی و افزون بر 13 هزار خدمت بستری در مراکز درمانی سازمان تأمین‌ اجتماعی به بیمه‌شدگان عزیز ارائه می‌شود. علاوه بر این، یکی از اقدامات سازمان در دوره جدید مدیریتی، توسعه زیرساخت‌های درمان مستقیم بوده و درحالی‌که در سال 1400 بودجه این بخش 4500 میلیارد تومان بوده، در سال 1401 این عدد به 9500 میلیارد تومان و در سال جاری به 11 هزار و پانصد میلیارد تومان رسیده است. همچنین در سال گذشته 21 پروژه توسعه و ایجادی در بخش درمان به بهره‌برداری رسید و مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز 29 مرکز درمانی ایجادی یا توسعه‌ای یا جایگزین به بهره‌برداری خواهد رسید که عمده این طرح‌ها در مناطق کمتر برخوردار و محروم اجرا شده است.

    موسوی اضافه کرد: در سازمان تأمین‌ اجتماعی ما بر آنیم که پیشران تحول، توسعه هوشمندسازی است. بر این اساس در حالی‌که تا پیش از استقرار دولت مردمی سیزدهم، حدود 30 خدمت در بستر الکترونیک ارائه می‌شد و در نسخه الکترونیک هم حدود 60 تا 65 درصد نسخ به شکل الکترونیک دریافت می‌شد، امروز 57 خدمت را در بستر الکترونیک و در درگاه ملی خدمات الکترونیک دولت ارائه می‌دهیم که از پردرخواست‌ترین خدمات موردنیاز کارفرمایان، بازنشستگان و بیمه‌شدگان است. در حوزه نسخه الکترونیک نیز بالغ بر 97 درصد نسخه‌نویسی و بیش از 98 درصد موارد نسخه‌پیچی به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و پایداری سیستم نسخه الکترونیک نیز به بیش از 99 درصد رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو