عصر بازار

نقش اینوتکنیک در ارتقای بانکداری هوشمند

عصر اعتبار- بانک مرکزی درحال حرکت به سمت بانکداری هوشمند است و رویداد اینوتکنیک نیز زمینه‌ای برای کمک به ارتقای سطح بانکداری هوشمند خواهد بود.

نقش اینوتکنیک در ارتقای بانکداری هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علی عبداللهی؛ عضو هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک در افتتاحیه اولین رویداد اینوتکنیک اظهار کرد: اینوتکنیک، پلتفرمی برای تسهیل‌گری نوآوری است که ترکیبی از نوآوری، تکنولوژی و خدمات شرکت ملی انفورماتیک به شمار می‌رود. در این رویداد به دنبال راهکار‌های فناورانه برای حل چالش‌ها هستیم. در حال حاضر در جایگاه پنجاه و سوم نوآوری جهان هستیم و قصد داریم با نتایجی که در این رویداد به دست می‌آید رتبه خود را تا 10 پله ارتقا دهیم.

    وی افزود: برای ارتقای جایگاه کشور در نوآوری، به رشد نهاد‌های سیاسی، قانونی، محیط کسب‌و‌کار، پایداری زیست محیطی و جذب دانش نیاز داریم.

    عبدالهی با اشاره به اینکه امروزه، نوآوری بسته به تاریخ پیوسته و جای خود را به نوآوری باز داده است، گفت: نوآوری باز موجب ظهور بازار‌های جدید شده و مرحله بعدی نوآوری باز رسیدن به نوآوری اکوسیستمی است. اما برای رسیدن به این مرحله حتما باید از مرحله نوآوری باز گذر کنیم.

    عضو هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک گفت: مرکز ملی انفورماتیک در نقش یک پلتفرم برای پیوند نوآوران و نیازمندان به نوآوری عمل می‌کند. در واقع ارتباط میان نوآوری و نوآوری باز را محقق خواهد کرد. سند باکس نمونه‌ای از این رویکرد نوین و جدید است.

    وی افزود: سطح رشد اقتصادی در دنیا با میزان سرمایه‌گذاری در پژوهش و ایجاد نوآوری مرتبط است. امروز اقتصاد هوشمند شکل گرفته و پیش‌بینی می‌شود در 10 سال آینده روند رشد اقتصاد دیجیتال و اقتصاد هوشمند افزایش پیدا خواهد کرد.

    عضو هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک با بیان اینکه مهمترین اهداف این رویداد تبادل نظر و همفکری نوآوران و ارائه نیاز‌های فناورانه نظام بانکی و بانک مرکزی است، گفت: محور‌های این رویداد مبارزه با پولشویی، تجربه بازیگران نظام بانکی، احراز هویت و امنیت، نظارت احتیاطی کلان و خرد در نظام بانکی و بانک مرکزی مبتی بر استفاده از هوش مصنوعی است.

    عبدالهی تاکید کرد: بانک مرکزی در حال حرکت به سمت بانکداری هوشمند است و این رویداد نیز زمینه‌ای برای کمک به ارتقا سطح بانکداری هوشمند است. رویداد بانکداری الکترونیک نیز که در سال جاری با محوریت بانکداری هوشمند برگزار می‌شود، ادامه این روند و تکمیل کننده کاری است که امروز آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی