عصر بازار

تعاونی‌های فرش دستباف در اولویت دریافت تسهیلات

عصر اعتبار- بر اساس اعلام معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قالیبافان و تعاونی‌های فرش دستباف در اولویت استفاده از تسهیلات بانک توسعه تعاون قرار گرفته و از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در تضمین تسهیلات بانکی تشکل‌های تعاونی استفاده خواهد شد.

تعاونی‌های فرش دستباف در اولویت دریافت تسهیلات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تعاونی‌های فرش دستباف از مهمترین تشکل‌های فعال در صنعت فرش کشور به شمار می‌روند که با هدف حمایت از قالیبافان و بهبود سطح معیشت آنها در راستای  تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی و حمایت از قشر محروم و مولد در کشور تشکیل شده‌اند.

    در حال حاضر بخش اعظمی از زنان قالیباف در قالب تعاونی‌های فرش دستباف مشغول فعالیت هستند و تولید و بافت فرش در امنیت اجتماعی و شغلی آنها نقش تاثیرگذاری دارد.

    طبق آمارها بیش از 1700 تعاونی فرش دستباف در کشور فعالیت می‌کنند. صنعت فرش از جمله صنایعی است که علاوه‌بر اشتغالزایی، موجب رونق تولید و صادرات و ارزآوری برای کشور می‌شود.

    اخیرا تفاهم نامه همکاری میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز ملی فرش با هدف همکاری و هماهنگی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرش دستباف و به‌ منظور بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها امضا شد که در قالب آن بستر کمک به توسعه کسب‌وکارها و اشتغال پایدار بافندگان حوزه فرش و ارائه خدمات مشاوره فنی، آموزشی و توانمندسازی تعاونی‌ها فراهم می‌شود.

    مهدی مسکنی - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح جزییات این تفاهم نامه می گوید: این تفاهم‌نامه براساس مفاد سند توسعه بخش تعاون به منظور تحقق اهداف دولت در تقویت سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور و همچنین به استناد مصوبه شورای عالی اداری با هدف افزایش تولید، ارتقای کیفیت و ساماندهی صنعت فرش دستباف، کاهش تصدی‏‌های دولت در امر تولید، فروش و تجمیع وظایف دستگاه‏‌های دولتی موازی مرتبط با صنعت فرش دستباف جهت تسهیل در امور تولید و اشتغال تعاونی‌ها  به امضا رسید.

    وی گفت: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، تعاونی‌های فرش دستباف جهت استفاده از تسهیلات بانک توسعه تعاون در اولویت قرار می‌گیرند و از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در تضمین تسهیلات بانکی تشکل‌های تعاونی استفاده می‌شود.

    معاون وزیر کار با تاکید بر توسعه کسب‌وکارها و اشتغال پایدار بافندگان حوزه فرش در قالب تعاونی‌ها، پیگیری موضوع توسعه بیمه قالیبافان، پیگیری و همکاری جهت تأسیس و راه‌اندازی کارگزاری بیمه و ارائه خدمات به قالیبافان توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها، اتصال به درگاه سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی و شناسایی و معرفی تعاونی‌های دارای پتانسیل صادراتی به منظور مشارکت در نمایشگاه‌ها و هیات‌های تجاری را از دیگر مفاد تفاهم نامه مذکور برشمرد.

    به گزارش ایسنا، امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز ملی فرش، زمینه حمایت و تسهیل حضور تعاونی‌ها در مبادلات تجاری، بازارهای جهانی و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌الملل حوزه فرش، برگزاری دوره‌های آموزش مدیریتی و تخصصی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به تعاونی‌ها را فراهم می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو