عصر بازار

فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران در بستر خدمات الکترونیکی است

عصر اعتبار- مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک در توسعه بانکداری اسلامی قرض الحسنه مبتنی بر دستاوردهای دیجیتال فعال بوده است و راه اندازی بستر الکترونیکی Q-BANK از جمله دستاوردهای ارزنده خدمات الکترونیکی بانک بوده است.

فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران در بستر خدمات الکترونیکی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا, سید حسین دامادی، در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت که صبح امروز، شنبه، 11 شهریور برگزار شد، با اعلام اینکه اصحاب رسانه باید پرچمدار معرفی فرهنگ متعالی قرض الحسنه باشند گفت: درحال حاضر تعداد مشتریان بانک در سطح کشور به بیش از 15 میلیون نفر رسیده و فقط در 5 ماه اول سال جاری حداقل 600 هزار حساب آنلاین افتتاح شده و تعداد پرونده وام‌های آنلاین قریب به 315 هزار فقره بوده است.


وی با تاکید بر اینکه توسعه بانکداری الکترونیکی یکی از اهداف مهم این بانک قلمداد می‌شود، گفت: در 5 ماه نخست سال جاری تعداد کاربری اینترنت بانک فعال شده به بیش از 113 هزار نفر و تعداد کاربری همراه بانک فعال شده به حدود 660 هزار مورد و تعداد درخواست کنندگان سفته الکترونیک به بیش از 14 هزار نفر رسیده است.


مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم یکی از فعالیت‌های این بانک در تکریم و تشویق مشتریان خوش حساب را ارائه وام‌های بدون ضامن اعلام کرد و گفت: بانک به هر یک از مشتریانی که با خوش حسابی خود دارای رتبه اعتبارسنجی الف بوده‌اند وام بدون ضامن ارایه کرده است و در 5 ماهه اول سال جاری حداقل 217 هزار فقره وام بدون ضامن به مبلغ 67 هزار و 400 میلیارد ریال پرداخت شده است.

تشریح عملکرد بانک در پرداخت وام‌های تکلیفی دولت

دامادی با بیان اینکه طی 5 ماه اول سال جاری بیش از یک میلیون و 346 هزار فقره وام به مبلغ حدود 608 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: یکی از مسئولیت‌های مهم بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت وام‌های تکلیفی شامل وام‌های ازدواج، فرزندآوری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اشتغال زایی، درمان بیماری‌های صعب العلاج، مسکن و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در قم با بیان اینکه این بانک پیشتاز ارائه وام ازدواج به جوانان است گفت: حدود 11هزار و پانصد فقره وام ازدواج به مبلغ بیش از 22 هزار و 900 میلیارد ریال، فرزندآوری با پرداخت بیش از یازده هزار و 500 فقره با مبلغ تقریبی بیش از 6هزار و 600 میلیارد ریال از جمله اقدامات بانک در کشور بوده است.


وی یکی از اقدامات مهم بانک را در ایجاد فرصت‌های اشتغال زایی برای کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سطح کشور مطابق با مصوبات دولت در تامین اعتبار اشتغال زایی تاکنون موفق به پرداخت بیش از ده هزار و 600 فقره وام تبصره 16 استانداری به مبلغ 11 هزار و 728 میلیارد ریال شده و همچنین در برنامه‌های اشتغال زایی تبصره 18  مجموعه‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی بنیاد برکت و صندوق نوآوری وشکوفایی با ارایه حداقل 2400 فقره وام به مبلغ دو هزار و 730 میلیارد ریال کارنامه‌ای درخشان و چشمگیر داشته است.


دامادی در ادامه به تشریح عملکرد مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم پرداخت و گفت: در استان طی 5 ماه گذشته بیش از 25 هزار و 500 فقره انواع وام‌های قرض الحسنه به مبلغ تقریبی 12 هزار و 135 میلیارد ریال پرداخت شده است.


دامادی با تاکید براینکه استان قم در پرداخت وام های قرض الحسنه تکلیفی عملکرد خوبی دارد گفت: طی بیش از 5 ماه  سال جاری 128فقره وام ازدواج به مبلغ 268 میلیارد و 600 میلیون ریال، فرزند آوری199 فقره به مبلغ 120 میلیارد و 300 میلیون ریال و در مجموع سایر وام های تکلیفی 429 فقره  332 میلیارد و 300 میلیون ریال  به متقاضیان پرداخت شده است.


مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم با اعلام اینکه بانک در پرداخت وام قرض الحسنه خرد به افراد حقیقی بسیار فعال است گفت: یکی از خدمات ویژه بانک در سال جاری به مجموعه اقشار کارگری و کارمندی با طرح مهریار بوده است. بر این اساس اگر سازمان‌ها و نهادها حقوق و دستمزد کارکنان خود را در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران متمرکز کنند می توانند درصدی از میزان گردش مالی خود را وام قرض الحسنه دریافت کنند.


پرداخت 1200 فقره وام به بیمارن صعب العلاج استان


دامادی از پرداخت وام به بیماران صعب العلاج خبرداد و گفت: یکی از افتخارات مهم استان قم پرداخت 1200فقره وام به مبلغ 600 میلیارد ریال به بیماران معسر بوده است و بانک ریسک این خدمات را به عنوان امور عام المنفعه و برنامه‌های مسئولیت اجتماعی پذیرفته است.
وی با تاکید براینکه اصحاب رسانه نقش مهم و محوری در توسعه و ترویج فرهنگ قرض الحسنه دارند گفت: بانک مهر ایران در توسعه بانکداری اسلامی قرض الحسنه مبتنی بر دستاوردهای دیجیتال فعال بوده است و راه‌اندازی بستر الکترونیکی Q-BANK از جمله دستاوردهای ارزنده خدمات الکترونیکی بانک بوده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی