عصر بازار

تحقق ۹۰ درصدی وصول مالیات بر اساس قانون بودجه

عصر اعتبار- رئیس گروه برنامه‌ریزی سازمان مالیاتی گفت :از مجموع وصولی درآمد‌های مالیاتی، بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم (با ۹۷ درصد تحقق و ۵۳ درصد رشد) و ۱۷۷ هزار میلیارد تومان مربوط به کالا‌ها و خدمات (با ۸۰ درصد تحقق و ۵۰ درصد رشد) بوده است.

تحقق ۹۰ درصدی وصول مالیات بر اساس قانون بودجه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما ، رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: در پنج‌ماه نخست امسال بالغ بر 282 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالا‌ها و خدمات وصول شده است که این رقم حاکی از رشد 52 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

    مجتبی امیری روز چهارشنبه اظهار داشت: تحقق این مقدار از درآمد تعیین شده حاکی از تحقق 90 درصدی وصول مالیاتی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه است.

    وی افزود: از مجموع وصولی درآمد‌های مالیاتی، بیش از 180 هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم (با 97 درصد تحقق و 53 درصد رشد) و 177 هزار میلیارد تومان مربوط به کالا‌ها و خدمات (با 80 درصد تحقق و 50 درصد رشد) بوده است.

    رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور ادامه داد: 7 هزار و 349 میلیارد تومان عوارض به حساب وزارت کشور در 5 ماهه سال 1402 واریز شد.

    وی با بیان اینکه عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در سال 1401 نشان‌دهنده وصول بالغ بر 472 هزار میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالا‌ها و خدمات است، گفت: این آمار با رشد 54 درصدی نسبت به سال 1400 و تحقق 104 درصدی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال 1401 بوده است.

    امیری خاطر نشان کرد: مقایسه این آمار با روند چند سال گذشته حاکی از عملکرد درخشان نظام مالیاتی در تحقق درآمد‌های مالیاتی است که منجر به کسب رتبه برتر در دو سال متوالی جشنواره شهید رجایی شده است.

    وی با اشاره به عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در سال 1401 در مجموع بالغ بر 117 هزار میلیارد تومان وصولی عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است که نسبت به سال 1400 بیش از 144 درصد رشد داشته است.

    رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور تاکید کرد: وصولی عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در پنج‌ماهه امسال رقمی در حدود 37 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال مدت مشابه سال قبل بیش از 45 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو