عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار با سرکنسول کربلا اعلام کرد:

حمایت تمام قد صنعت بیمه از رویداد تمدن ساز اربعین

عصر اعتبار- صنعت بیمه فارغ از نگاه اقتصادی و در راستای نقش حمایتی و مسئولیت اجتماعی خود در این پروژه ملی و منطقه ای ایفای نقش کرد.

حمایت تمام قد صنعت بیمه از رویداد تمدن ساز اربعین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استاد هاشمی در حاشیه نظارت میدانی بر نحوه ارائه خدمات شرکت بیمه میهن در اربعین 1402 با حضور در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلایی معلی به بررسی ابعاد گوناگون ارائه خدمات به زائرین اربعین پرداخت.

    وی با اشاره به گستردگی این پروژه و درگیری چندین ارگان کشوری برای برگزاری این رویداد تاریخی- مذهبی گفت: خوشبختانه امسال، شرکت بیمه میهن به عنوان بیمه گر اربعین با بهره گیری از تجربیات بیمه ای سال گذشته بیمه سامان توانست با استقرار زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقداماتی چون استقرار مترجم در بیمارستان ها و مواکب درمانی، امداد هوایی، اپلیکیشن بامیهن، استقرار مرکز مانیتورینگ و اتصال آن به سازمان های مرتبط و ... خدمات شایسته ای به زائرین ارائه دهد.

    استادهاشمی در ادامه بر ضرورت ایجاد یک هم افزایی برای یک برنامه مدون و مستمر بمنظور ارائه خدمات از سوی نهادهای مرتبط تاکید کرد و گفت: همواره زائرین برای حضور در رویداد بزرگ اربعین و در فواصل مختلف برای زیارت در رفت و آمد هستند لذا باید نسبت به تدوین آیین نامه برای یک بیمه نامه زیارتی اقدام کنیم تا هموطنان ما در طول سال هم از خدمات بیمه بهره مند شوند.

    وی افزود: همچنین باید با هم اندیشی میان سازمان ها و نهادهای مرتبط و بررسی نقاط ضعف، بتوانیم در سالهای آتی با مشکلات کمتری این رویداد را برگزار کنیم.

    وی تصریح کرد: ما به سهم خود و به عنوان نهاد ناظر در اولین فرصت نسبت به تدوین آیین نامه بیمه نامه اربعین اقدام خواهیم کرد و انتظار داریم با توجه به فراگیری و اهمیت این بیمه نامه، همچون بیمه شخص ثالث نگاه شود و قانونی برای آن تصویب شود.

    رئیس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه فارغ از نگاه اقتصادی و در راستای نقش‌ حمایتی و مسئولیت اجتماعی خود در این رویداد حضور دارد اما باید ضوابط و قوانین امر بیمه گری از سوی نهادهای مرتبط نیز رعایت شود .

    دکتر استادهاشمی یکی از این موارد را دریافت مستقیم حق بیمه توسط شرکت بیمه گر دانست و گفت: طبق قانون بیمه، حق بیمه باید صرفا به حساب شرکت بیمه گر واریز شود و پس از وصول آن، تعهدات بیمه گر آغاز شود در صورتی که در حال حاضر حق بیمه ها را سازمان حج و زیارت دریافت می‌کند و در فواصل مختلف به حساب بیمه گر واریز می‌کند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود خواهان همکاری و تعامل بیشتر سایر سازمان های حاضر در این رویداد با شرکت بیمه گر اربعین شد و گفت: ما نمی‌توانیم بیش از ظرفیت و چارچوب های قانونی بیمه گری از شرکت بیمه خصوصی انتظار داشته باشیم و باید به آنها در ارائه خدمات کمک کنیم.

    در ادامه کریمی، سرکنسول کنسولگری کربلا نیز ضمن قدردانی از خدمات شرکت بیمه میهن و حضور شبانه روزی کارشناسان و مدیران ارشد این شرکت در کربلا و نجف گفت: وزارت امور خارجه با نگاه حمایتی هزینه ویزا برای زائرین ایرانی و اتباع خارجی را حذف کرد.

    وی افزود: اربعین تبلور واقعی از حکومت است و ما برای انجام آن به بهترین شکل با تمام قوا در صحنه حاضر شدیم.

    کریمی با اشاره به شرایط خاص کشور عراق و زائر پذیر بودن آن، خواهان استمرار حضور شرکت های بیمه در این کشور شد و گفت: باید فرهنگ بیمه برای زائرین نهادینه شود و هیچ زائری بدون بیمه وارد خاک عراق نشود.

    وی افزود: نیاز زائرین صرفا بیمه درمان نیست بلکه سایر بیمه ها چون مسئولیت و آتش سوزی مواکب,بیمه های خودرو و ... نیز باید برای آنها لحاظ شود تا اینجا دچار مشکل نشوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو