عصر بازار

بازگشت تعادل به اقتصاد با تصمیمات دولت سیزدهم

عصر اعتبار- عضو اتاق بازرگانی ایران سیاست جدید ارزی دولت را تصمیم درست عنوان کرد و گفت: این تصمیم باعث می‌شود تا ضمن بازگشت تعادل به اقتصاد کشور، منابع ارزی از بین نرود و دست رانتخواران را کوتاه می‌کند.

بازگشت تعادل به اقتصاد با تصمیمات دولت سیزدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «حمیدرضا صالحی» امروز (یکشنبه) در خصوص سیاست جدید ارزی دولت و نیز تاثیر آن بر اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست تغییر قیمت ارز از 28 هزار ‌و 500 تومان به نرخ مرکز مبادلاه طلا و ارز ایران در مبالات تجاری و اقتصادی بورس کالا تصمیم درستی است که از سوی دولت اتخاذ شد.

    وی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی نشان داد که این ارز تا چه میزان می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات منفی در اقتصاد کشور باشد، افزود: استفاده از این نوع ارزها موجب شکل‌گیری واسطه‌گری و ایجاد رانت شده و آثار بسیار بدی را در تولید برجای خواهد گذاشت که ضمن مختل شدن تولید و افزایش عرضه کالا، تعادل در بازار را از بین می‌برد و تقاضای کاذب ایجاد می‌شود.

    عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: همچنین در گذشته با پایین نگه داشتن نرخ ارز، صنایع با سودآوری مطلوبی همراه نبودند، اما اکنون صنایع با کمک سیاست جدید ارزی ضمن صادرات بیشتر، سودآوری مناسبی را پیدا خواهند کرد؛ همچنین شرایط بازار سهام و حمایت از سهامداران قطعا بهتر شده و می‌توان معاملات را دقیق‌تر رصد کرد.

    صالحی ادامه داد: در این میان سیاست‌گذار نیز می‌تواند درست تصمیم‌گیری کند؛ بنابراین با توجه به چنین مسایلی سیاست جدید ارزی می‌تواند خبر خوشی برای تولید و اقتصاد مولد باشد.

    وی ضمن تشکر از دولت به دلیل اخذ این تصمیم، بیان کرد: دولت با این تصمیم می‌تواند دست رانتخواران، ویژه‌خواران و کسانی که از واسطه‌گری و رانت استفاده می‌کنند، را کوتاه کند؛ اکنون تصمیمی اتخاذ شده که باعث می‌شود ضمن بازگشت تعادل به اقتصاد کشور، منابع ارزی نیز از بین نرود.

    این فعال بخش خصوصی گفت: هماهنگ شدن بانک مرکزی با سیاست‌های اقتصادی دولت منجر می‌شود تا قدم‌های بعدی هم بهتر برداشته شود و کمتر شاهد ضرر و زیان برای جامعه و اقتصاد ملی کشور باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی