عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون:

۸۹۰۹ میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکت‌های تعاونی و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان صادر شد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اعلام خبر کاهش ۶۰ درصدی کارمزد تعاونی‌ها، گفت: در دولت سیزدهم، افزون بر هشت‌هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکت‌های تعاونی و کسب و کارهای خرد و دانش بنیان صادر شده است.

۸۹۰۹ میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکت‌های تعاونی و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان صادر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «البرز محمدی» درباره خدماتی که صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در دولت سیزدهم انجام داده است، افزود: یکی از اقدامات مهم در این دوره صدور بیش از هشت‌هزار و 909 میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکت‌های تعاونی و کسب و کارهای خرد و دانش بنیان است که منجر به بیش از 23 هزار و 163 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

    وی گفت: همچنین کاهش 60 درصدی کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌های شرکت های تعاونی به منظور توسعه چتر حمایتی در این بخش، از جمله مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه بخش تعاون، اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور است.

    محمدی ادامه‌داد: از جمله سایر اقدامات مهم این صندوق، صدور ضمانت‌نامه تا سقف 210 میلیارد ریال، اعطای حد اعتباری برای تعاونی‌های ممتاز تا سقف 210 میلیارد ریال، تضمین طرح‌های روستامحور تعاونی دارای توجیهات لازم تا سقف 10 میلیارد ریال بدون اخذ وثیقه ملکی، تخفیف 30 درصد کارمزد برای متقاضیان خوش‌حساب و همچنین ایجاد خط اعتباری جدید 2 هزار میلیارد تومانی برای تعاونی‌ها قابل ذکر است.

    وی تصریح کرد: در حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان نیز قدم‌هایی برداشته شده که از بین آن‌ها می‌توان به تضمین 100 درصد تسهیلات کسب‌وکارهای دانش‌بنیان تا سقف 10 میلیارد ریال اشاره کرد.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون درباره اقدامات انجام شده در حوزه بانوان نیز گفت: تضمین طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی بانوان بدون اخذ وثیقه ملکی تا پنج میلیارد ریال و تضمین اصل و سود تسهیلات خرد برای بانوان بر اساس تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری بدون دریافت تضامین از جمله تلاش‌هایی است که برای تسهیل کار بانوان برداشته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی