عصر بازار

ارسال صورتحساب الکترونیکی ۳۷ هزار مؤدی عضو سامانه مؤدیان

عصر اعتبار- سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون حدود ۳۷ هزار و ۶۸۶ مؤدی عضو سامانه مؤدیان، شامل اشخاص بورسی، فرابورسی، شرکت‌های دولتی و سایر اشخاص حقوقی توانستند حداقل یک صورتحاسب موفق را به سامانه مودیان ارسال کنند.

ارسال صورتحساب الکترونیکی ۳۷ هزار مؤدی عضو سامانه مؤدیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما ،  سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی از تاریخ یکم آبان 1401 پیاده سازی سامانه مودیان را آغاز کرد گفت سازمان مالیاتی از طریق سامانه مودیان، پذیرای ارسال صورتحساب‌های الکترونیک از سوی شرکت‌ها بورسی و فرابورسی، شرکت‌های دولتی و سایر اشخاص حقوقی است.

    مهدی موحدی بک‌نظر افزود: تاکنون حدود 37 هزار و 686 مؤدی، شامل اشخاص بورسی، فرابورسی، شرکت‌های دولتی و سایر اشخاص حقوقی حداقل یک صورتحساب موفق را توانستند به سامانه مودیان ارسال کنند.

    سرپرست مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: پس از تایید و تصویب لایحه تسهیل تکالیف مودیان، این آمادگی در سازمان امور مالیاتی هست تا از اول مهرماه 1402 این قانون اجرا شود.

    موحدی افزود: طبق قانون، اشخاص حقوقی میبایست ازاول مهرماه 1402 به واسطه مصوبه لایحه تسهیل تکلیف مودیان، همه فروش‌های خود را در غالب صورتحساب‌های الکترونیک به سامانه مودیان ارسال کنند.

    وی در پایان با بیان اینکه اگر شخص حقوقی پس از این بازه زمانی، صورتحساب‌های الکترونیک خود را ارسال نکند با جرایمی که در قانون سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی آمده مواجه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی