عصر بازار

رواج گسترده استفاده از یوروی تقلبی در جنوب شرق اروپا

عصر اعتبار- باریستاها در کافه‌های کوزوو به خود زحمت بررسی سکه‌های ۲ یورویی را نمی‌دهند چرا که اکثر آنها جعلی هستند و کیفیت بالای آنها تشخیص تقلبی از اصلی را تقریباً غیرممکن کرده است.

رواج گسترده استفاده از یوروی تقلبی در جنوب شرق اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، باریستاها در کافه‌های کوزوو به خود زحمت بررسی سکه‌های 2 یورویی را نمی‌دهند چرا که اکثر آنها جعلی هستند و کیفیت بالای آنها تشخیص تقلبی از اصلی را تقریباً غیرممکن کرده است.

    پیشخدمت یک کافه در پریشتینا، پایتخت کوزوو، به رویترز گفت: در ابتدا، همه نگران این موضوع بودند و بررسی می‌کردند که سکه‌های 2 یورویی جعلی هستند یا نه.

    وی توضیح داد که خرده‌فروشان در گذشته می‌توانستند سکه‌های تقلبی را با نگه داشتن در مقابل نور یا انداختن روی یک سطح و شنیدن صدای آن، متوجه شوند.

    این پشخدمت افزود: اکنون دیگر چک نمی‌کنیم... ممکن است پول جعلی بگیریم یا پول جعلی بدهیم. فرقی ندارد.

    به گفته سازمان‌های مجری قانون، مقدار سکه‌های تقلبی 2 یورویی که در سال جاری میلادی بین مردم در گردش است، به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

    یورو در حالی در کوزوو و کشور همسایه یعنی مونته نگرو استفاده می شود که این دو کشور جزو منطقه یورو محسوب نمی شوند.

    یک مغازه دار به رویترز گفت که 6 سکه از 11 سکه 2 یورویی موجود در صندوق وی جعلی بوده است. وی افزود که تعداد زیادی از آنها در گردش هستند وی چاره‌ای جز پذیرش آنها نیست.

    بر اساس این گزارش، بیش از 30000 سکه تقلبی 2 یورویی در نیمه اول سال جاری میلادی توسط کارشناسان پلیس در پریشتینا شناسایی شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 4451 سکه تقلبی بود.

    ویولکا ماوریقی، کارشناس پول های تقلبی در آزمایشگاه پلیس در این باره گفت: پیش از این، سکه های تقلبی مغناطیسی نبودند و اکنون، قبل از اینکه مشکل وزن داشتند، اما اکنون با سکه های اصلی مطابقت دارند.

    در ماه آوریل، یک مرد و یک زن به دلیل تلاش برای آوردن 10600 سکه تقلبی 2 یورویی به کوزوو از مقدونیه شمالی دستگیر شدند.

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی