عصر بازار

هنوز مطالبات گندم کاران پرداخت نشده است

عصر اعتبار- عسکری گفت:۵ مکاتبه با رئیس جمهور و ۴ نشست در راستای پرداخت مطالبات گندمکاران انجام شد اما همچنان مطالبات پرداخت نشده است.

هنوز مطالبات گندم کاران پرداخت نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، امروز سه شنبه چهارم مهر 1402 مراسم آغاز سال زراعی جدید (1403_1402) و چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها با حضور و سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی و مسؤولان کشوری در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این مراسم با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه است، گفت: کشاورزی 3 برابر صنعت بهره‌وری برای اقتصاد کشور دارد.

    وی با گلایه از برخی برخوردها با شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی، افزود: پیش تر قیمت گذاری محصولات در شورای اقتصاد انجام می‌شد که به نوعی نگاه از بالا به پایین حاکم بود. اما با تغییراتی که انجام شد در حال حاضر خود تولیدکنندگان تصمیم گیر در حوزه نرخ گذاری هستند.

    وی ادامه داد: شرکت نکردن متولی در جلسات شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی یکی از ایراداتی است که باید رفع شود. مساله دوم عدم توجه به مصوبات شورا است. هنگامی که قیمت مشخص می‌شود پس از خرید تضمینی محصول باید هزینه آن پرداخت شود اما تأخیر پرداخت‌ها چالش‌های بسیاری برای جامعه کشاورزان به وجود آورده است.

    وی اظهار کرد: 5 مکاتبه با رئیس جمهوری و 4 نشست در راستای پرداخت مطالبات گندم کاران انجام شد و حتی کمیسیون کشاورزی آدرس داد در کدام وزارتخانه چه میزان پول وجود دارد. اما همچنان بخشی از مطالبات گندم کاران باقی مانده است. نهادهای متولی باید هر چه زودتر نسبت به پرداخت هزینه‌ها و خسارات اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه هنگامی که پرداخت مطالبات درست انجام نشود کشاورز در پرداخت تسهیلات دچار مشکل می‌شود، گفت: بخشی از کشاورزان به دلیل پرداخت نکردن به هنگام سود تسهیلات از سوی بانک‌ها تحت فشار بوده و جریمه می‌شوند. متولیان امر باید پاسخگو این بخش از مشکلات کشاورزان باشند.

    بازار 500 میلیونی محصولات کشاورزی

    عسکری در ادامه سخنان خود به موضوع ارزآوری بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در پایانه صادراتی بیشتر استان‌های کشور دچار چالش هستیم در حالی که یک جمعیت 500 میلیون نفری در اطراف ایران علاقه مند به خرید محصولات کشاورزی ما هستند. اگر این فرصت نادیده گرفته شود کشورهای دیگر جایگزین ایران می‌شوند.

    این نماینده خانه ملت با اشاره به اهمیت تأمین به هنگام نهاده‌های کشاورزی، اظهار کرد: اگر کشت محصولی 10 روز عقب افتد بهره‌وری در واحد سطح تا 25 درصد کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو