عصر بازار

افزایش سهمیه ارزی صنعت دارو به ۴ میلیارد دلار

عصر اعتبار- مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از برنامه دولت برای افزایش سهمیه ارزی صنعت دارو خبر داد.

افزایش سهمیه ارزی صنعت دارو به ۴ میلیارد دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما؛ آقای محمد پیکان پور در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته، با اشاره به برخی اقدامات مثبت از جمله حرکت به سمت پرداخت معوقات دارویار و به حداقل رساندن خواب ارزی زنجیره صنعت دارو گفت: البته سهمیه ارزی صنعت دارو و مواد اولیه دارویی هم از 2 و نیم میلیارد دلار به 4 میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.


    مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کشور از اعتمادی که به متخصصان خود در حوزه دارو کرده نفع برده است افزود: فعال سازی واحد‌های تولیدی در صنعت داروسازی سبب شد تا کمبود 420 قلم دارو، مهرماه سال گذشته، در شهریور امسال به 81 قلم برسد.

    آقای پیکان پور گفت: همچنین برنامه ریزی برای ذخیره دارو برای شش ماه در سازمان غذا و دارو و برای 830 قلم دارو پیش بینی شده و در حال انجام است.

    وی گفت: حوزه ماشین آلات داروسازی همگام با صنعت داروسازی در حال رشد و پیشرفت است و صنعت دارو یکی از پر افتخارترین صنایع کشور محسوب می‌شود.

    مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته، دستاورد تلاش‌های بی شائبه تولیدکنندگان صنعت دارو بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی