عصر بازار

پرداخت ۵۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن

عصر اعتبار- بانک مسکن برای ساخت ۲۸۶ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در ۳۸ هزار و ۸۱۷ پروژه طرح نهضت ملی مسکن ۵۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

پرداخت ۵۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، تاکیدات دو ماه گذشته از سوی رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی برای سرعت دادن به پروژه نهضت ملی مسکن و توجه بانک‌ها به موضوع پرداخت تسهیلات به نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد که این پروژه تا چه حد حائز اهمیت است و برای اتمام آن باید تمام بانک‌ها در کنار دولت بوده و تسهیلات لازم را به این پروژه ملی اختصاص بدهند.

    رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن با تقدیر از عملکرد خوب بانک مسکن در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن خواستار تلاش و مشارکت بیشتر دیگر بانک‌ها برای تسریع اجرای این طرح ملی شد.

    سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن در مرداد ماه 1402 با تاکید بر اینکه بانک مسکن، بانکی فراتر از یک بانک توسعه‌ای و تخصصی در کنار سایر بانک‌هاست و امیدواریم به عنوان یک بانک کارآمد در پیشبرد بخش واقعی اقتصاد، ایجاد رضایتمندی و عدالت اجتماعی به طور موثر عمل کند، گفته بود که با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که رییس جمهوری در بخش ساخت و ساز مسکن دارند، می‌طلبد که ضریب کارآمدی بانک مسکن ارتقا یابد و شاهد پیشرفت بانک مسکن در سال مالی پیش رو و سال‌های آینده باشیم.

    آمارهای جدید نشان می‌دهد که پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن سرعت خوبی دارد و اگر آمارهای تسهیلات پرداختی در 31 استان کشور را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که حتی در نقاط محروم کشور نیز عملکرد مثبتی از بابت پرداخت تسهیلات وجود دارد. به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان که یکی از نقاط کم برخوردار محسوب می‌شود برای 11 هزار و 862 واحد مسکونی بالغ بر 38 هزار و 145 میلیون ریال تسهیلات منعقد شده است.

    این آمار به خوبی گواه این است که تلاش بانک مسکن در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نمود دارد و تقدیر رئیس جمهور از بانک مسکن بیراه نبوده است.

    آمارها و خلاصه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گواه این ادعا است که بانک مسکن در 31 استان کشور تا پنجم مهر ماه جاری 1007 هزار میلیارد ریال انعقاد قرارداد انجام داده است که در قالب 38 هزار و 817 پروژه برای ساخت 286 هزار و 241 واحد مسکونی از محل منابع بانک مسکن 515 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

    نکته حائز اهمیت این است که خلاصه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در 31 استان کشور، استان‌های فارس، تهران و اصفهان توانسته اند به لحاظ معرفی به بانک، تشکیل پرونده، انعقاد قرارداد و سهم الشرکه پرداختی رتبه خوبی کسب کنند.

    در استان فارس برای 23 هزار و 920 واحد مسکونی تا پنجم مهر ماه جاری میزان انعقاد قرارداد و مبلغ تسهیلات منعقد شده 86 هزار و 876 میلیارد ریال بوده است که تاکنون 40 هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

    در استان تهران نیز برای 22 هزار و 842 واحد مسکونی، 95 هزار و 899 میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که 51 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

    در استان اصفهان نیز برای 20 هزار و 389 واحد مسکونی، 70 هزار و 286 میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که 40 هزار و 509 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو