عصر بازار

سامانه بریکس‌پی جایگزین سوئیفت است

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مجامع پارلمانی بریکس گفت: در مجموعه بریکس سامانه بریکس پی دقیقا جایگزین سوئیفت است و کشورهای عضو بریکس و بقیه کشورهایی که تمایل دارند می‌توانند از این سیستم الکترونیکی بین بانکی استفاده کنند.

سامانه بریکس‌پی جایگزین سوئیفت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مجامع پارلمانی بریکس گفت: یکی از کارهای مهمی که در بریکس انجام شده این است که سیستم ارتباط بانکی الکترونیکی جایگزین سوئیفت پیشنهاد دادند که اکنون فعال شده و افرادی که عضو بریکس می‌شوند و ما نیز از ابتدای ژانویه عضو بریکس شده‌ایم یک فرصت بزرگ داریم که می‌توانیم با آن با کشورهای بزرگ کار کنیم.

    رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من فکر می‌کنم شرایط برای ما تا پیش از این فراهم نبوده و اخیراً فراهم شده است.

    وی یادآور شد: در مصاحبه‌ای نیز به این موضوع اشاره کردم؛ 30 درصد از کل حجم معاملات ما با کشورهایی مانند چین، روسیه، هند و آفریقای جنوبی است و این ظرفیت برای این کار وجود دارد. ما باید از این فرصت استفاده کنیم. این یک فرصت بزرگی برای ما که عضو شده‌ایم، است.

    قالیباف با یادآوری اینکه یکی از بحث‌های مذاکرات جدی در این نشست‌ها موضوع مذکور بود، تصریح کرد: در مجموعه بریکس سامانه "بریکس پی" دقیقاً جایگزین سوئیفت است و کشورهای عضو بریکس و بقیه کشورهایی که تمایل دارند می‌توانند از این سیستم الکترونیکی بین بانکی استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی