عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد؛

تلاش برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش تولید برابر با ایجاد اشتغال است، گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد که امیدوارم در سال ۱۴۰۲ این رقم افزایش یابد.

تلاش برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدارهای جداگانه با مدیران‌عامل برخی از بانک‌های دولتی و خصوصی از آنها در راستای تحقق کمی و کیفی اهداف دولت در برنامه زیست‌بوم ملّی اشتغال و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع تکلیفی و بودجه سنواتی و حمایت از مشاغل خانگی تقدیر کرد.

    این نشست با هدف بررسی عملکرد اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع تکلیفی و بودجه سنواتی و تشریح برنامه‌های اعطای تسهیلات از منابع جدید برگزار شد.

    مرتضوی در این دیدارها ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌های کشور، اظهار کرد: تحقق مأموریت‌های خطیر دولت در زمینه‌هایی همچون ایجاد اشتغال مولد و پایدار و صیانت از نیروی کار جز با اتکا به عنایت الهی، سرلوحه قراردادن خدمات صادقانه خودجوش به مردم، وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری نسبت به آحاد جامعه میسر نمی‌شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته رشد اقتصادی خوبی داشتیم و همه گزارش‌ها مؤید این موضوع است.

    وی معتقد است کار عالمانه بانک‌ها کاری فردی نیست؛ بلکه جمعی است و نگاه ما به حوزه تولید، نگاه وسیعی می‌باشد.

    مرتضوی با بیان اینکه افزایش تولید برابر با ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال 1401 یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد که امیدوارم در سال 1402 این رقم افزایش یابد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از همه بانک‌های کشور درخواست داریم که کمک کنند تا اقتصاد در بخش اشتغال پویا شود چرا که اشتغال، پایه و اساس ارتقای وضعیت اقتصادی کشور است.

    وی اظهار امیدواری کرد که بانک‌های کشور در عرصه خدمت به مردم و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، پیشرو برنامه‌های دولت خدمتگزار مردمی و خدمات صادقانه به جامعه کار، تولید و اشتغال باشند.

    نرخ بیکاری کشور به 9 درصد کاهش یافت

    «محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه دیدارهای جداگانه وزیر کار با مدیران عامل بانک‌های کشور، ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه بانک‌های کشور در سال گذشته اظهار کرد: بانک‌ها تاکنون همکاری قابل توجه و ماندگاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته‌اند به‌طوری که باعث کاهش نرخ بیکاری به 9 درصد شد.

    وی افزود: در واقع کمک مالی شبکه بانکی کشور یکی از عوامل کاهش نرخ بیکاری بود.

    کریمی بیرانوند تأکید کرد: سال 1401، سال درخشانی در حوزه تسهیلات روستایی، مشاغل خانگی، تکالیف نهادهای مالی و تأمین مالی بانک‌ها بود.

    وی ادامه داد: با حمایت نظام بانکی کشور، یک نوسازی در سطح بازار کار صورت گرفت و حمایت بانک‌ها رکن اصلی این اتفاق بود.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیران عامل بانک‌ها خواست در نیمه دوم سال همچون ابتدای امسال حرکتی پویا و خستگی‌ناپذیر در حوزه اشتغال داشته باشند.

    همچنین در این دیدارها مدیران عامل بانک‌ها به تشریح عملکرد خود در حوزه اشتغال و سایر حوزه‌های کاری خود پرداختند. ارائه تسهیلات به مناطق محروم و طبقه مستضعف، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، مدرسه‌سازی، تهیه کیف و لوازم‌التحریر، کمک به بیماران، ارائه خدمات به بازنشستگان و کارگران، حمایت از افراد دارای مهارت، کمک به تعاونی‌ها، اعطای تسهیلات روستایی و تکلیفی و... از جمله اقدامات بانک‌های کشور عنوان شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو