عصر بازار

افزایش ۴۲۰ درصدی تامین مالی در فرابورس ایران تا پایان تابستان

عصر اعتبار- مدیرعامل فرابورس ایران گفت که در نیمه نخست امسال تامین مالی ۸۰ طرح انجام شد که نشان‌دهنده ۴۲۰ درصد افزایش تامین مالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش ۴۲۰ درصدی تامین مالی در فرابورس ایران تا پایان تابستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمدعلی شیرازی» در آیین افتتاحیه بازار توافقی فرابورس ایران اظهار داشت: ارزش بازار فرابورس در 6 ماه نخست سال جاری 2 هزار و 500 هزار میلیارد تومان بوده است، همچنین 2 هزار میلیارد تومان ارزش بازار سهام بوده که حاکی از رشد 41 درصدی است.

    وی افزود: معاملات اوراق در فرابورس در 6 ماه گذشته 70 درصد رشد را تجربه کرده و معاملات سهام نیز 120 درصد افزایش یافته است.

    شیرازی با تاکید بر اینکه میزان سهام آزاد شناور نیز افزایش یافته است، خاطرنشان‌کرد: میانگین ارزش معاملات به شناوری بالا رفته که نشان‌ دهنده افزایش شفافیت است، همچنین در این مدت گشایش نماد 9 شرکت در فرابورس به سرانجام رسید.

    وی ادامه‌داد: در مدت یاد شده سه هزار و 600 میلیارد تومان تامین مالی از طریق عرضه اولیه در این بازار به ثبت رسید و در حوزه تامین مالی جمعی 6 موافقت اصولی صادر شد.

    مدیرعامل فرابورس ایران با تاکید بر رشد قابل توجه در بازارهای فرابورس، ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های تدوین شده روند صعودی این بازار ادامه‌دار باشد، بر همین اساس نیز قرار است امروز بازاری با فعالیت غیربورسی راه‌ اندازی شود تا عملیات OTC نیز در فرابورس اجرایی شود.

    شیرازی تاکید کرد: در فرابورس تنوع کاملی از ابزارها و بازارها برای سرمایه‌ گذاران وجود دارد و هر فرد با هر سلیقه و میزان سرمایه می‌ تواند در این بازار سرمایه‌گذاری کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی