عصر بازار

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم:

پذیرفتن FATF با پذیرفتن استاندارد‌های آن متفاوت است

عصر اعتبار- زنگنه با بیان اینکه پذیرفتن FATF با پذیرفتن استاندارد‌های آن متفاوت است، گفت: در حوزه پول‌شویی در کشور قوانینی داریم که منوط به FATF نیست.

پذیرفتن FATF با پذیرفتن استاندارد‌های آن متفاوت است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتشار خبری از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اینکه ایران استاندارد‌های FATF در مبارزه با پول‌شویی را پذیرفته، گفت: پذیرفتن FATF با پذیرفتن استاندارد‌های آن متفاوت است.

    وی ادامه داد: FATF سازمانی است که استاندارد‌هایی در حوزه پول‌شویی دارد و بسیاری از این استاندارد‌ها نه الان بلکه قبلا هم در نظام پولی و بانکی کشور رعایت می‌شد و چیز جدیدی نیست.

    نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس بیان کرد: موسسات معمولا یکسری استاندارد‌ها را اعلام می‌کنند که در همه پروتکل‌های بین‌المللی وجود دارد البته یکسری از استاندارد‌ها از قبل در کشور اجرا می‌شد.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم مجلس اظهار کرد: جدا از FATF در حوزه مبارزه با پول‌شویی در کشور قوانینی داریم که منوط به FATF نیست، اما این امکان وجود دارد که پیوستن به FATF و قبول صددرصدی آن را نپذیریم، اما برخی از استاندارد‌هایی که آنجا مطرح شده همان‌هایی باشد که در کشور به آن توجه داریم.

    وزارت اقتصاد در 14 مهر اعلام کرده بود: ما استاندارد‌های کنوانسیون FATF در مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را پذیرفته‌ایم و در داخل نیز تلاش می‌شود قوانین و مقررات منطبق با آن پیش برود.

    پس از این خبر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در 17 مهر اعلام کرد: در حوزه FATF تحول جدیدی رخ نداده است و تصمیم‌گیری درباره لوایح مربوط به مبارزه با پول‌شویی در مراجع عالی همچون شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو