عصر بازار

مدیرعامل بانک توسعه تعاون:

بخش صنعت، بیشترین دریافت کننده تسهیلات بانک

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیشترین میزان تسهیلات پرداختی بانک را مربوط به بخش صنعت دانست و گفت: حدود ۵۰ درصد تسهیلات بانک، تسهیلات خرد و زیر یک میلیارد تومان در حوزه اشتغال و ۵۰ درصد دیگر تسهیلات متوسط شامل SME‌ها و بنگاه‌های متوسط است.

بخش صنعت، بیشترین دریافت کننده تسهیلات بانک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد شیخ حسینی درباره پرداخت تسهیلات بانک به طرح‌های اشتغال گفت: در حوزه تسهیلات تبصره 18 که مهم‌ترین تسهیلات تکلیفی ما در حوزه اشتغال، صنعت،‌ کشاورزی و گردشگری بوده 98 درصد بودجه را پرداخت کردیم و 98 درصد تحقق برنامه داشتیم. بیشترین میزان تسهیلات دهی بانک نیز مربوط به بخش صنعت بوده و 40 درصد تسهیلات پرداختی ما در بخش صنعت بوده است.

    وی میزان تسهیلات پرداختی بانک جهت اشتغالزایی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: تسهیلات پرداختی بانک‌ در دوره مدیریت جدید 70 همت بوده است. این رقم دقیقا 60 درصد کل تسهیلات پرداختی بانک از سال 1388 تا امروز است. از زمان تشکیل بانک در سال 1388 تا امروز حدود 120 همت تسهیلات پرداخت کرده که 70 همت آن معادل 60 درصد در دو سال اخیر بوده است.

    مدیرعامل بانک توسعه تعاون درعین حال از پرداخت 190 هزار فقره تسهیلات در سال گذشته خبر داد و گفت: عمده تسهیلات پرداختی ما تسهیلات خرد و متوسط است. یکی از محاسن بانک این است که تسهیلات خود را به کسب و کارها و بنگاه‌های خرد و کوچک اختصاص می‌دهد. دومین ویژگی بانک در حوزه تسهیلات این است که تسهیلاتش در بخش واقعی اقتصاد پرداخت می‌شود.

    به گفته شیخ حسینی، حدود 50 درصد تسهیلات بانک، تسهیلات خرد و تسهیلات زیر یک میلیارد تومان در حوزه اشتغال است و 50 درصد دیگر تسهیلات متوسط شامل SME ها و بنگاه‌های متوسط است.

    وی اضافه کرد: عمده تسهیلات خرد بانک شامل نهادهای حمایتی در حوزه خود اشتغالی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی،‌ بنیاد شهید و اعضای تعاونی‌ها مثل تعاونی‌های فرش دستباف، تعاونی‌های روستایی و مشاغل خانگی است. بعضا تعاونی‌های کوچک را هم داریم که در قالب کارگاه‌های کوچک کسب و کار دارند و با تسهیلات زیر یک میلیارد تومان می‌توانند فعالیت کنند.

    مدیر عامل بانک‌ توسعه تعاون گفت: بر اساس آمارها 95 درصد تسهیلات بانک، تسهیلات جدید و تنها 5 درصد به صورت امهالی است که در شبکه بانکی بی‌نظیر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی