عصر بازار

هشدار رئیس جی‌پی‌مورگان درباره "خطرناک‌ترین" دوران برای اقتصاد جهان

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک آمریکایی جی پی مورگان در گزارش درآمد سه ماهه سوم این بانک نوشت، ادامه درگیری بین روسیه و اوکراین همراه با تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای اقتصاد جهانی و روابط ژئوپلیتیکی داشته باشد.

هشدار رئیس جی‌پی‌مورگان درباره "خطرناک‌ترین" دوران برای اقتصاد جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، جیمی دیمون، مدیرعامل بانک آمریکایی جی پی مورگان در گزارش درآمد سه ماهه سوم این بانک که روز جمعه منتشر شد نوشت، ادامه درگیری بین روسیه و اوکراین همراه با تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای اقتصاد جهانی و روابط ژئوپلیتیکی داشته باشد.
    دیمون در ادامه تأکید کرد که علیرغم سلامت نسبی اقتصاد ایالات متحده، این کشور با مشکلات داخلی زیادی از جمله بازار کار فشرده، سطوح بالای بدهی دولت، خطر افزایش بیشتر تورم و پیامدهای درازمدت سیاست‌های انقباضی پولی، مواجه است.

    وی هشدار داد، با این حال، بدتر شدن شرایط ژئوپلیتیکی جهان می تواند این وضعیت را بی نهایت دشوارتر کند.

    مدیر عامل جی پی مورگان گفت: جنگ در اوکراین که با حملات هفته گذشته به اسرائیل تشدید شد، ممکن است تأثیرات گسترده‌ای بر بازارهای انرژی و مواد غذایی، تجارت جهانی و روابط ژئوپلیتیکی داشته باشد.

    وی افزود: این ممکن است خطرناک ترین دورانی باشد که دنیا در دهه های اخیر دیده است.

    دیمون روز جمعه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفته بود که مدیران بانک‌های آمریکایی "در حال بالارفتن از دیوار نگرانی هستند". وی یکی از معروف‌ترین باورهای وال استریت را توضیح داد که چگونه بازارها می‌توانند با وجود عدم قطعیت اقتصادی و بحران‌های ژئوپلیتیکی صعودی بمانند.

    مدیر عامل این شرکت همچنین گفت: ما هر هفته صد آزمون سنجش فشار (اقتصادی) انجام می دهیم... به طور معمول مسائل ژئوپلیتیکی (و جنگ‌ها) خود حکایت از یک رکود عمیق یا یک رکود خفیف دارند... و خوب بودن بازارها دلیلی بر این نیست که بگوییم آنها به عملکرد خوب خود ادامه خواهند داد.

    یکی دیگر از چهره های قابل توجه در امور مالی جهان یعنی ری دالیو، بنیانگذار بزرگترین صندوق تامینی جهان یعنی شرکت همکاران بریج واتر Bridgewater Associates، پیشتر هشدار داده بود که درگیری اسرائیل و فلسطین ممکن است فراتر از مرزهای دو کشور گسترش یابد و پیامدهای گسترده‌ای برای کل جامعه جهانی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو