عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

پرداخت آسان وام نوسازی در بافت‌های فرسوده

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر سرمایه‌گذاران و سازندگان در نوسازی بافت‌های فرسوده ورود کنند، به راحتی می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی بانک مسکن بهره‌مند شوند.

پرداخت آسان وام نوسازی در بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد آیینی در همایش هم اندیشی با شهرداران شهرهای گیلان با محوریت بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری اظهار کرد: ارتقای کیفی زندگی شهری و شهروندان را از مأموریت‌های راه و شهرسازی و مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بازآفرینی شهری یک تیر با چندین نشان است و سبب ایمن بخشی در شهرها می‌شود.

    وی افزود: مردمی‌سازی در بخش بازآفرینی شهری را باید مورد توجه قرار دهیم. لازم است تا بسترهای بازآفرینی بافت فرسوده و نوسازی این بافت‌ها را برای مردم فراهم کنیم. تجارب گذشته سبب شد تا در دولت بسته‌های تشویقی مختلف تدوین شود.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: بسته‌های تشویقی در هر شهرستان باید به گونه‌ای باشد که باعث تشویق سازندگان و سرمایه گذاران در محلات کم برخوردار شود؛ اگر سرمایه‌گذاران و سازندگان در نوسازی بافت‌های فرسوده ورود کنند به راحتی می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی بانک مسکن بهره‌مند شوند.

    آیینی ادامه داد: به طور قطع بسته‌های تشویقی مردم شهرستانهای استان گیلان متفاوت بوده بنابراین شایسته است تا شهرداران باتوجه به اقلیم و شرایط شهرهای خود در جزئیات بسته‌های تشویقی دخل و تصرف کنند.

    وی با تاکید بر لزوم کمک شهرداران در ارتقا کیفیت زندگی مردم تصریح کرد: داشتن یک کوچه مناسب برای مردم در سکونتگاه‌های رسمی نهایت خواسته آنان است.

    معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با ارجاع به قانون حمایت از احیاء و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارامد شهری گفت: باید طرح تخفیفی عوارض شهری در راستای نوسازی شهری لحاظ شود و طبق ماده 16 قانون حمایت از ساکنین بافت‌های فرسوده، مالکان بافت‌های فرسوده حق اخذ تخفیف 50 درصدی در عوارض و تراکم از شهرداری‌ها را دارند.

    طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، آیینی افزود: کوتاه کردن پروسه‌های مربوط به ارائه پروانه ساخت منجر به دریافت سریع‌تر عوارض در بافت‌های نوسازی شده خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اتمام معابر خاکی در استان گیلان در آینده نزدیک یادآور شد: در بحث قیر خوشبختانه در گیلان، شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، لنگرود، فومن، بندر کیاشهر، صومعه سرا، رودسر و احمد سرگوراب در محدوده بافت‌های فرسوده خود معبر خاکی ندارد و به عبارتی برای اتمام کل معابر خاکی در محدوده بافت‌های فرسوده  حدود 1700 تن قیر نیاز است.

    گفتنی است در این همایش شهرداران شهرهای رشت، رودسر، آستانه اشرفیه به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه بازآفرینی شهری پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی