عصر بازار

۲۶ درصد تسهیلات بانک ها به اشتغال پرداخت شد

عصر اعتبار- معاون عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: در ۶ ماه اول امسال ۲۶ درصد تسهیلات بانکها به صورت خرد و برای اشتغال پرداخت شده است.

۲۶ درصد تسهیلات بانک ها به اشتغال پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، آیت ابراهیمی امروز در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی گفت:‌ همکاران من در شبکه بانکی تکلیف شرعی خود می‌دانند که نسبت به تکالیف ایجاد شده برای ایجاد اشتغال با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) عمل کنند بگونه‌ای که سال گذشته 21 هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه از طریق کمیته امداد به متقاضیان پرداخت شد.

    وی گفت: سال گذشته 400 هزار فرصت شغلی از طریق تسهیلات اشتغال و کمیته امداد ایجاد شد و بانک سپه به میزان 150 درصد منابع قرض‌الحسنه خود را تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی پرداخت کرده است.

    ابراهیمی گفت: کار بزرگ ایجاد 400 هزار شغل است که با هنر کمیته امداد و نظام اعتباردهی بانک‌ها انجام شده است و همه کارهایی که در کمیته امداد انجام می‌شود به عنوان باقیات‌الصالحات برای همکاران ما در شبکه بانکی می‌ماند.

    مدیرعامل بانک سپه همچنین از همکاری بانک مرکزی در اختصاص منابع برای اشتغال در کمیته امداد تشکر کرد.

    در این مراسم ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم گفت:  این کمیسیون آمادگی دارد قوانینی که برای تسهیل در ایجاد اشتغال در کمیته امداد لازم است را تصویب کند.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از شبکه بانکی خواست با مردم و متقاضیان وام‌های اشتغال و خرد مدارا کنند و مردم را در پیچ و خم کارهای اداری گرفتار نکنند.

    به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد و با تسهیلات بانک‌ها برگزار شد و دست‌بافت‌های متقاضیان مانند مصنوعات چرمی، گل و گیاه، تولید عسل، صنایع دستی و پوشاک در معرض دید مدیران شبکه بانکی قرار گرفت.

    همچنین امسال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی موضوع جزء 4 بند «ب» تبصره 18 قانون بودجه قرار است به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) مبلغ 1700 میلیارد تومان بودجه ابلاغ شود که کل تسهیلات پرداخت شده از این محل تا کنون 825 میلیارد تومان بوده و 49 درصد بودجه در سه ماه اول امسال در این زمینه محقق شده است.

    در این مراسم نادعلی معاون عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: در 6 ماه اول امسال 26 درصد تسهیلات بانکها به صورت خرد و برای اشتغال پرداخت شده و همچنین برای پرداخت وامهای 150 میلیون تومانی بانک‌ها اگر با معرفی کمیته امداد و بهزیستی باشند با یک ضامن انجام می‌شود اما اگر اعتبار سنجی مشکل داشت بانک ها یک ضامن د یگر هم می‌گیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی