عصر بازار

تحریم‌های بانکی مانع افزایش تجارت ایران-سوئیس

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اکثر حوزه‌ها این است که بانک‌ها مبادلات را انجام نمی‌دهند و طبعا سوییس هم از این قاعده مستثنی نیست و با ما کار نمی‌کند.

تحریم‌های بانکی مانع افزایش تجارت ایران-سوئیس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، شریف نظام مافی، ریس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس، در خصوص آخرین وضعیت مبادلات تجاری با سوییس گفت: حجم واردات ما در سال گذشته چندین برابر صادرت‌مان به این کشور بوده و این خود گویای وضع تجاری دو کشور است. در زمینه تحریم‌ها و در خصوص تامین و واردات دارو از این کشور تغییری نسبت به سال گذشته ایجاد نشده‌ است. در واقع، وضعیت تحریم‌ها و مناسبات بانکی باعث ایجاد این مشکلات شده‌است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های سویسی تمایلی به سرمایه‌گذاری در ایران دارند؟ گفت: به دلیل تحریم‌های موجود و موانع بانکی، تمایلی در این زمینه وجود ندارد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اکثر حوزه‌ها این است که بانک‌ها مبادلات را انجام نمی‌دهند و طبعا سوییس هم از این قاعده مستثنی نیست و با ما کار نمی‌کند.  در مجموع، شرایط تجارت‌ ایران با سوییس نسبت به سال گذشته بدتر نشده اما بهتر هم نشده‌است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی