عصر بازار

خرید ۱۰ متر مسکن با وام ۹۶۰ میلیون تومانی

عصر اعتبار- در حالی متوسط قیمت مسکن در تهران به حدود ۸۱ میلیون تومان رسیده که با وام ۹۶۰ میلیونی مسکن می‌توان حدود ۱۰ متر خانه با احتساب هزینه اوراق خریداری کرد.

خرید ۱۰ متر مسکن با وام ۹۶۰ میلیون تومانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اواخر خردادماه امسال با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم برای زوجین تهرانی به 800 میلیون تومان و با احتساب وام تعمیر (جعاله) به 960 میلیون تومان افزایش یافت.

    در سایر شهرها نیز این وام از 160 میلیون تومان به 320 میلیون تومان افزایش یافت. برای تهیه این تسهیلات، متقاضی (زوج‌ها) معادل 2 برابر رقم وام یعنی 1920 برگه اوراق حق تقدم وام مسکن (تسه) را خریداری کنند. نرخ این اوراق در زمان حاضر به‌طور میانگین حدود 95 هزار تومان است. بنابراین متقاضیان همان ابتدا بایستی حدود 183 میلیون تومان برای خرید اوراق هزینه کنند.

    در واقع آن چیزی که پس از کسر هزینه خرید اوراق حق تقدم مسکن برای متقاضیان می‌ماند حدود 777 میلیون تومان است. با توجه به جدیدترین گزارش مرکزی آمار ایران از تحولات بازار مسکن که متوسط قیمت مسکن را حدود 81 میلیون تومان اعلام کرده با رقم مذکور می‌توان حدود 10 مترمربع مسکن در شهر تهران خریداری کرد.

    لازم به ذکر است مبلغ اقساط ماهانه وام 160 میلیون تومانی تعمیر حدود 4.5 میلیون تومان و وام 800 میلیون تومانی حدود 16.1 میلیون تومان خواهد بود. مجموع اقساط این 2 وام ماهانه حدود 20 میلیون و 600 هزار تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی