عصر بازار

لزوم تصمیمات ویژه برای تداوم آرامش بازار

سرمایه‌گذاری در بازار ارز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود

عصر اعتبار- عضو اتاق ایران گفت: سرمایه گذاری در بازار ارز علاوه بر ضرر و زیان برای مردم، عایدی جز ایجاد التهاب در اقتصاد کشور نیز ندارد.

سرمایه‌گذاری در بازار ارز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مسعود گلشیرازی، عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در خصوص نوسانات اخیر بازار ارز و ایجاد موج روانی و هیجانی دلالان و سفته بازان برای سوق دادن سرمایه‌گذاری به این بازار گفت: قیمت ارز طی سه هفته گذشته به دلیل برخی اتفاقات با افزایش کوتاه مدتی مواجه شد که بعد از مدت اندکی دوباره به همان ثبات قبلی رسید.

    وی با اشاره به نوسانات کاذب بازار ارز در روزهای گذشته افزود: همین اتفاق برای چندمین بار نشان داد که بازار ارز به هیچ عنوان برای سرمایه گذاری مردم مناسب نیست. البته فارغ از نوسانات بازار ارز و ضرر و زیان سرمایه گذاری در این بازار، معتقدم به هیچ عنوان نباید سرمایه‌های مردم وارد بخش ارز شود و به شخصه هیچگاه چنین سرمایه‌گذاری را نه انجام داده و نه به کسی پیشنهاد می‌کنم.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مهمترین دلیل تاکید بر عدم سرمایه گذاری در بازار ارز این است که این بازار به هیچ عنوان یک بازار مولد و سودآور برای اقتصاد کشور نیست و در واقع بزرگترین ضربه را خواهد زد. سرمایه گذاری مردم در بازار ارز چیزی به جز ایجاد التهاب در اقتصاد کشور در پی ندارد، به ویژه آنکه ما هم اکنون در شرایط تحریم هستیم و اقتصاد ایران متحمل فشار‌های مختلفی شده و دیگر نباید از این بخش نیز تحت فشار بیشتر قرار گیرد.

    گلشیرازی یادآور شد: ورود سرمایه‌ها به بازار ارز به معنای مضاعف شدن همان فشار‌هایی است که در اثر محدودیت‌ها و تحریم‌ها بر ما وارد شده و در واقع این نوع سرمایه گذاری به دلیل اینکه یک سوی آن با ایجاد التهاب برای اقتصاد همراه است، نوعی فعالیت مخرب اقتصادی و ضد سرمایه گذاری تلقی می‌شود.

    عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که آیا فارغ از شوک‌های بیرونی و تحولات خاورمیانه ثبات و آرامش در بازار تا پایان سال ادامه دارد یا خیر، گفت: بی تردید به عنوان یک فعال اقتصادی همواره امیدوارم که چنین اتفاقی در اقتصاد کشور رخ دهد تا بازار و تجارت نیز پیش بینی پذیر و شکوفا شود. به همین دلیل معتقدم دولت و بانک مرکزی باید در صدور مکرر برخی دستورالعمل‌های جدید دقت کافی داشته باشند تا همین تصمیمات باعث ایجاد التهاب دوباره نشود.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال باید به دستورالعمل اخیر وزارت صمت در رابطه با مواد اولیه و اتصال آن به تامین دوره‌ای قبلی اشاره کرد که با توجه به سیاست‌های کشورمان که تحت تحریم است، تناقض و منافات دارد. به نظر من شاید این دستورالعمل‌ها در کوتاه مدت بازده خوبی داشته باشد، اما باید توجه داشت که برخی تصمیمات ممکن است زمینه ساز بحران‌های حادتر شود که باید مورد توجه و دقت نظر ویژه سیاست‌گذار پولی کشور قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو