عصر بازار

جزئیات خدمات بیمه ای به بیماران صعب العلاج خارجی

عصر اعتبار- مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: سالانه ۹۵ هزار نفر از اتباعی که مجوز اقامت دارند و با بیماری‌های صعب العلاج درگیرند، رایگان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

جزئیات خدمات بیمه ای به بیماران صعب العلاج خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، جمشید شایان فر مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: اتباع خارجی دارای مجوز اقامت می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند و قرارداد آنها هر ساله  در ماه اسفند  تمدید می شود.

    وی با اشاره به وجود 95 هزار نفر تبعه آسیب پذیر در کشور که بیماری صعب العلاج دارند افزود: حق بیمه این افراد را کمیساریای عالی پناهندگان تأمین می‌کند و حق بیمه حدود 60 هزار نفر از اتباع نیز براساس بودجه دولتی، به سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

    شایان فر گفت: 800 هزار نفر اتباع غیر آسیب پذیر نیز باید حق بیمه را خودشان پرداخت کنند و از زمان پرداخت حق بیمه به مدت یک سال از خدمات بیمه سلامت برخوردار می‌شوند.

    مدیر کل دفتر بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ادامه داد: 12 هزار نفر از اتباع غیر آسیب پذیر نیز تحت پوشش ما هستند.

    وی گفت: تعهدات سازمان بیمه سلامت مطابق قانون و مصوبات شورای عالی بیمه است و از این طریق ما نمی توانیم خدمتی را کم یا زیاد کنیم اما پیشنهاداتی برای افزایش کیفیت بسته های بیمه ای داریم که در صورت تأمین منابع می تواند ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی