عصر بازار

عملکرد تقریبا هیچ «بانک‌های خصوصی» در پرداخت وام ساخت مسکن

عصر اعتبار- به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن، عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مطابق ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن، تقریبا صفر است.

عملکرد تقریبا هیچ «بانک‌های خصوصی» در پرداخت وام ساخت مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، هادی عباسی با اشاره به مصوبات سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن در روز جاری اظهار داشت: سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن در شرایطی امروز برگزار شد که رئیس جمهور تأکید کردند، بانک‌ها به تعهدات خود در قبال پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند و سازمان امور مالیاتی از بانک‌های متخلف مطابق قانون، مالیات بگیرد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت:‌ بر اساس گزارشی که در جلسه شورای عالی مسکن ارائه شد، عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مطابق ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، تقریبا صفر است.

    *1.8 میلیون مسکن در دست ساخت

    وی افزود: هم‌اکنون 1.8 میلیون واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند و پس از تکمیل به مردم تحویل داده خواهد شد.

    عباسی بیان کرد: پیگیری ساخت 27 شهرک جدید ساحلی در استان‌های جنوبی کشور از دیگر نکات مطرح شده در جلسه شورای عالی مسکن بود.

    *مکان‌یابی 27 شهر جدید ساحلی در دستور کار

    این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت مکان یابی شهرکهای ساحلی گفت: مصوبات استانی ساخت 27 شهرکهای ساحلی جدید در 4 استان خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر مراحل استانی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی کرده و در انتظار بررسی در سطح ملی است.

    به گزارش فارس، سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد و رسیدگی به عملکرد نظام بانکی در پرداخت تسهیلات و تامین زمین از مهمترین دستورکارهای این جلسه بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی